سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
1

حوزه / علامتی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت سرودهای گروهی در فعالیت‌های فرهنگی کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، حامد علامتی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سرود آفرینش در اراک، با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مراجع رسمی آموزش در حوزه‌های کتاب، شعر، پویانمایی و فیلم است، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکمل فعالیت‌های پرورشی مدارس، مکمل اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگویی جامع در زمینه حکمرانی تعلیم و تربیت است.

وی همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را حلقه واسط میان دستگاه‌های تعلیم و تربیت دانست و افزود: در این جشنواره علاوه بر اعضای کانون، تمام اقشار به عنوان فرزندان ایران حضور پیدا کردند و تحقق مطالبات کمی و کیفی مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی از اهداف کانون است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، ادامه داد: از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب، توسعه و ترویج سرود در بین نوجوانان و جوانان است و این اقدام با کمک هنرمندان و مربیان و نقش آفرینی نوجوانان در حال انجام است.

وی با اشاره به مشارکت بیش از یک هزار و صد گروه از سراسر کشور در جشنواره یادشده، ابراز کرد: این تعداد حضور با مشارکت ۲۰ هزار دانش‌آموز و نوجوان به همراه مربیان بسیار امیدبخش است، اما نباید به همین مقدار قانع باشیم و با توجه به وجود حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور باید به دنبال هدف‌های بالاتر باشیم.

علامتی با تأکید بر لزوم احیای سرودهای گروهی، خاطرنشان کرد: سرود باید به عنوان یک سکوی آموزشی فعالیت‌های گروهی و کنشگری اجتماعی در بین نوجوانان ترویج داده شود، همچنین در کنار فعالیت‌های جهادی، تشکیل گروه‌های سرود با مبانی مختلف از جمله وطن، پرچم، هویت دینی و هویت ملی از مواردی است که باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه ورود دانش‌آموزان به عرصه کنشگری اجتماعی مطالبه رهبری است، ابراز کرد: امروزه باید سرودهای مناسب نوجوانان با الگوی ایرانی اسلامی، علاقه به وطن، مضامین انقلابی، دینی و هویتی و توجه به اهل بیت(ع) مورد توجه ویژه مربیان پرورشی باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha