سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
کد خبر: 1182066
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
اراک

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت:رسالت حوزه های علمیه تربیت عالمان مجاهد است که در جهت اقامه دین صحنه علم و عمل را به هم پیوند می دهد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،حجت الاسلام و المسلمین گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در نشست با اساتید که در مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد،اظهار داشت: رسالت حوزه های علمیه تربیت عالمان مجاهد است که در جهت اقامه دین صحنه علم و عمل را به هم پیوند می دهد و بر پایه دو رکن اخلاق و معنویت واجتهاد و فقاهت ،جامعه اسلامی را در جهت تحقق تمدن اسلامی راهبری می‌کنند.

وی در ادامه به حدیثی از رسول گرامی اسلام اشاره کرد که می فرمایند:«من وَلّی مِن أمرِ المُسلِمینَ شَیئا فَوَلّی رَجُلاً و هُوَ یَجِدُ مَن هُوَ أصلَحُ لِلمُسلِمینَ مِنهُ فَقَد خانَ اللّه و رَسُولَهُ»کسی که عهده دار یکی از امور مسلمانان شود و فردی را سرپرست کاری کند، با این که می تواند کسی را که برای مسلمانان بهتر از او باشد بیابد ، به خدا و رسولش خیانت کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: مسئولیت پذیری و داشتن توانایی در تدریس از اصول اساسی در تدریس است.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی ضمن بیان حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند:آخِرُ ما یخْرُجُ مِنْ قُلُوبِ الصِّدِّیقینَ حُبُّ الْجاه؛ آخرین چیزی که از محبت دنیا از قلب مؤمنان راستین خارج می شود، جاه طلبی است،دوری از تکبر و جاه طلبی را از ویژگی‌های مهم اخلاقی اساتید برشمرد .

وی خطاب به اساتید این مدرسه گفت: در روش‌های تدریس سبکی روان و آسان و روش‌های جدید را انتخاب کنید و آستانه تحمل خود را در مقابل سؤالات و انتقادات طلاب بالا ببرید.

جلالی مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) تربیت طلاب نوجوان را امری مهم دانست و ویژگی های جدید تدریس، نحوه ارتباط با نوجوان،انگیزه بخشی به طلاب،ونظم و مسئولیت پذیری و قانون مند بودن را از اصول کارآمد اساتید برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha