شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه محرم و صفر، گفت: به برکت ائمه عصمت و طهارت علیهم‌السلام عرصه فوق‌العاده تبیینی فراهم می‌شود و خوشبختانه امسال با برنامه‌ریزی صحیح از این فرصت به‌خوبی بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط در جلسه شورای معاونین مرکز مدیریت این حوزه، با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را، زنده نگه داشته است» گفت: انسان در این فرصت‌های پیش آمده و با این حجم از شبهات در فضای مجازی با تمام وجود لمس می‌کند که به برکت ائمه عصمت و طهارت علیهم‌السلام عرصه فوق‌العاده تبیینی فراهم می‌شود و خوشبختانه امسال با برنامه‌ریزی صحیح از این فرصت به‌خوبی بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه به واسطه ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در دو ماه محرم و صفر، فعالیت مبلغان در ترویج و تبلیغ معارف الهی گسترده تر از سایر زمان‌ها می‌شود، افزود: خیل عظیم مشتاقان در این ایام به طور واحد و یکپارچه دور هم گرد می‌آیند و اهداف تبلیغی مدنظر به شکل مطلوب‌تری رقم می‌خورد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه افراد ضدانقلاب بر عدم توانایی خود در جمع کردن مردم در یک جهت واحد اذعان دارند، بیان داشت: برخلاف آنان، جمعیت‌های میلیونی در مراسم‌ها و آیین‌های دینی و مذهبی دور هم جمع می شوند که این امر از برکت عشق و دلدادگی به ائمه معصومین علیهم‌السلام و عنایت ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط توفیق خدمت به زائران رضوی را از دیگر مواردی برشمرد که جای شکر دارد و باید توجه داشت که امروز که این علم به دست روحانیت و حوزه سپرده شده، باید نهایت تلاش را کرد تا بهترین اقدام را در راستای رسالت حوزوی انجام داد.

وی ضمن تشکر از همکاران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان که با برنامه‌ریزی خوب توانستند در ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر خدمات ارزشمندی را به زائران حسینی و رضوی ارائه دهند، گفت: این فعالیت‌ها که با حضور مبلغان در کشور عراق و شهرستان‌های خراسان رضوی و مشهد انجام شد، کار بدیعی بود که امیدواریم در سال‌های آتی با طراحی‌های بهتر و متنوع تر، خدمات ارزنده‌ای به زائران رضوی و حسینی ارائه و از این فرصتی که اهل‌بیت علیهم‌السلام فراهم نمودند، به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha