شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
کد خبر: 1181302
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
اسکان مدارس علمیه مشهد

حوزه/ مدیر اخلاق و فرهنگ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: همزمان با دهه پایانی ماه صفر، ۳۶ مدرسه علمیه در مشهد، محل اسکان ۶۶ هزار زائر رضوی شد.

حجت‌الاسلام اسدالله علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، گفت: با فرا رسیدن ایام سوگواری دهه آخر صفر و پیش‌بینی حجم عظیم زائران به مشهد الرضا علیه‌السلام، ۳۶ مدرسه علمیه مشهد در راستای ارائه خدمات اجتماعی محل اسکان زائران رضوی قرار گرفت.

وی در خصوص نحوه اسکان زائران توضیح داد: طی فراخوان اسکان طلاب که در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، زائران طلبه و غیر طلبه در مدارس علمیه توسط ستاد اسکان حوزه علمیه خراسان ساماندهی و اسکان داده شدند، و در این راستا ضوابط پذیرش مهمان از جمله اخذ تصویر کارت ملی یا مدرک طلبکی به‌خاطر ملاحظات صیانتی دریافت شد.

حجت‌الاسلام علیزاده به خدمات ارائه شده به زائران رضوی اشاره کرد و افزود: از ابتدای ورود زائران به مشهد مقدس، روزانه ۱۱/۰۰۰ خدمات اسکان رایگان در طی ۶ روز، به زائران طلبه و غیرطلبه به صورت مجردی و خانوادگی ارائه شد.

مدیر اخلاق و فرهنگ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در این ایام بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذا در بین زائران توزیع شد، گفت: پخش مواد غذایی خام در محل‌های اسکان، توزیع آب معدنی، توزیع بیش از ۱۰/۵۰۰ بسته‌ فرهنگی و متبرک و همچنین ارائه مشاوره، پاسخگویی به سئوالات شرعی، برپایی حسینیه کودک، خدمات پزشکی و خیاطی، پخت نان و... از جمله فعالیت‌های ستاد اسکان حوزه علمیه خراسان در این ایام بود.

حجت‌الاسلام علیزاده تصریح کرد: علاوه بر خدمات ذکر شده، بسیاری از طلاب و مدارس به صورت جهادی و خودجوش خدمات ارزنده‌ای به زائران امام مهربانی‌ها ارائه دادند، که گزارش آن از طریق سایت و پیام‌رسان‌های حوزه‌ علمیه خراسان منتشر شد.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی موکب شهدای روحانی در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان که به‌ همت کارکنان مرکز مدیریت و کمک خیرین از یکشنبه شب آغاز شد و تا شام شهادت امام رضا علیه‌السلام ادامه داشت، گفت: در این موکب علاوه بر پذیرایی چای، شربت، آب معدنی، توزیع صبحانه و غذای گرم در ظهر و شب، برنامه‌های فرهنگی متنوعی از جمله مشاوره، پاسخگویی به سوالات شرعی به چند زبان، حسینیه کودک، اقامه نماز جماعت، خوشنویسی، مسابقه بزرگ «پنجره ای رو به آسمان» و اهدای جوایز روزانه به زائران انجام شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha