شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / امام جمعه یزد گفت: در مسیر ارشاد و هدایت جامعه، اول باید روحیه خودمان خدایی باشد، آراسته به صفات پسندیده باشیم، دلسوز و غمخوار مردم باشیم و بدانیم که بهترین تربیت کننده اخلاق و رفتار خود ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان یزد که در مدرسه علمیه شفیعیه برگزار شد، اظهار داشت: مسئله دین، احکام شرعی و ابلاغ رسالات الهی در دنیا و جوامع بشری، در مظلومیت و غربت به سر می‌برد.

وی افزود: تمام برنامه‌های استکبار جهانی در جهت سلطه بر جوامع بشری است و به همین دلیل با روحیه خدایی انسان‌ها مخالف هستند و با روش‌های مختلف با آن مقابله می‌کنند.

امام جمعه یزد ابراز کرد: اگر انسان‌ها فطرت الهی خود را حفظ کرده و توجه و توکل به قدرت و عنایات خدا داشته باشند، یقینا از استکبار حرف شنوی و پیروی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه شیطان قسم خورده که انسان‌ها را از مسیر حق دور خواهد کرد، گفت: شیاطین جن و انس در مسیر روگرداندن انسان‌ها از خالق خود و فراموشی خدا، قدم بر می‌دارند و همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا انسان‌ها از مسیر حق جدا شوند که متاسفانه در این زمینه موفق بوده‌اند.

آیت الله ناصری ادامه داد: این در حالی است که هدف و توصیه تمام انبیاء الهی، شناخت خدا و توجه به خداوند متعال بوده است، چون خدا کل الکمال است و انسان خلق شده تا به کمال برسد.

وی تصریح کرد: خداوند متعال می‌فرماید «انی جاعل فی الارض خلیفه» انسان جانشین خدا بر روی زمین است و لذا سیر همه بندگان باید به سمت خالق خود باشد و متصف به صفات الهی شده و آیینه تمام نمای خداوند متعال باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: معنویت و روحیه الهی داشتن هیچ‌گاه با علم و مادیات مخالف و در تقابل نیست و انسان در همه امور مادی و معنوی می‌تواند پیشرفت کند و به مراتب عالی برسد.

وی ابراز کرد: حضرت امام(ره) بر علیه دنیا و استکبار جهانی قیام کرد و به ما راه درست که همان مسیر الهی و سیر الی الله است را نشان داد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، به طلاب پیشنهاد تشکیل اتاق‌های فکر مختلف داد و اظهار کرد: از حوزه علمیه و طلاب درخواست دارم در کنار توجه به علم آموزی، اتاق‌های فکر مختلف تشکیل بدهید و در مورد موضوعات مختلف و حل مشکلات موجود بحث و گفت‌وگو و فکر و اندیشه کنید.

وی خطاب به طلاب یادآور شد: وظیفه همه ماست که دشمن را بشناسیم، با اهداف و برنامه‌های دشمن آشنا باشیم و مردم را به سمت خدا و خوبی‌ها هدایت کنیم.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان را دریابید، با آن‌ها ارتباط برقرار کرده، دستشان را گرفته و برای آن‌ها برنامه داشته باشید.

وی تأکید کرد: در مسیر ارشاد و هدایت جامعه، اول باید روحیه خودمان خدایی باشد، آراسته به صفات پسندیده باشیم، دلسوز و غمخوار مردم باشیم و بدانیم که بهترین تربیت کننده اخلاق و رفتار خود ماست.

امام جمعه یزد ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ» هر کس رابطه بین خود و خدای خود را اصلاح کند، خدا رابطه او و مردم را اصلاح می‌فرماید و لذا باید رابطه ما با خداوند متعال خوب و مستحکم باشد تا بتوانیم در انجام رسالت خود اثرگذار باشیم.

وی تأکید کرد: تا جوان هستید و روحیه شاداب جوانی دارید ارتباط خود را با خدا قوی کنید، از جوانی و فرصت‌های موجود استفاده کنید و هر آنچه که در مورد ارتباط و هدایت مردم مفید است را به دست آورید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha