جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
کد خبر: 1181095
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳
طرح تعالی

حوزه/ دوره توانمندسازی و دانش‌افزایی متقاضیان تدریس کتب انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی، در قالب طرح «تعالی» از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان(مدیریت سیاسی اجتماعی) و مدیریت اساتید و نخبگان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خانعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از قلب حوزه‌های علمیه برخواسته و به تعبیر مقام معظم رهبری حوزه‌ها قاعده نظام اسلامی هستند، گفت: یکی از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه، رسالت سیاسی و اجتماعی است و لازمه انقلابی ماندن مردم، وفاداری حوزه‌های علمیه به انقلاب است.

مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: در جامعه شیعی مردم تابع روحانیت هستند و روحانیت اصیل می‌توانند با تقویت مبانی و رویکردهای سیاسی اجتماعی خود همواره برای مردم الگو باشند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «اگر بخواهیم نظام انقلاب اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی باشند، باید حوزه‌های علمیه انقلابی بمانند، چراکه در غیر این صورت نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار می‌گیرد» افزود: شاخص‌های انقلابی ماندن حوزه از دیدگاه مقام معظم رهبری عینیت دین و سیاست، اسلام سیاسی، پایبندی به ارزش‌های اساسی انقلاب، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند، حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از او، تقوی سیاسی و دینی و امر به معروف و نهی‌ از منکر می‌باشد.

مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: با همکاری مدیریت اساتید و نخبگان دوره توانمندسازی و دانش‌افزایی متقاضیان تدریس کتب انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی در قالب طرح «تعالی» ویژه اساتید خواهر و برادر برگزار می‌شود.

وی اعطای گواهینامه، ارتقاء امتیازات در رتبه‌بندی اساتید و صدور مجوز تدریس در صورت قبولی آزمون در آزمون‌های پایان دوره را از مزایای این طرح برشمرد و بیان داشت: مدارس علمیه در سال تحصیلی جدید تنها از شرکت‌کنندگان این دوره می‌توانند به عنوان اساتید دروس فوق استفاده کنند.

مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره را، ۱۸ شهریور اعلام کرد و افزود: طرح تعالی ۲۰ و ۲۱ شهریورماه در محل سالن همایش ساختمان شماره دو مرکز مدیریت این حوزه برگزار می‌شود و متقاضیان جهت ثبت‌نام می‌بایست به سامانه طلوع حوزه، سایر و دوره‌های غیر تحصیلی مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان ابنکه برگزاری کارگاه‌های مهارتی مصوب شورای عالی حوزه علمیه خراسان می‌باشد، گفت: دوره ۳ روزه با حضور ۵۰۰ نفر از اساتید خواهر و برادر با بهره‌مندی از اساتید تراز کشوری با هدف ارائه محتوای علمی و بصیرتی از دیگر برنامه‌های اجرایی مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی با همکاری مدیریت اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان است که زمان برگزاری این دوره متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha