جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
کد خبر: 1181094
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
خدمت رسانی به زائران رضوی

حوزه/ مسئول تربیتی و تبلیغی مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت‌زهرا(س) گفت: مُبلغ معارف الهی و دینی بایستی انگیزه خدایی داشته باشد و تبلیغ صرفاً برای خدا صورت پذیرد.

خانم زهرا احمدی مسئول تربیتی و تبلیغی مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت‌زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد به تشریح فعالیت‌های گروه جهادی تبلیغی ام‌الائمه(س) تحت حمایت و نظارت این حوزه پرداخت و اظهار داشت: این گروه جهادی و تبلیغی متشکل از ۵۵ نفر از اساتید و مبلغان است که در دهه پایانی ماه صفر، تعدادی از آنان در محل موکب قائم آل‌محمد(ص) واقع در روستای منزل آباد مستقر شدند.

وی افزود: پایگاه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و امامزاده محمد علوی(ع)، شهرداری ناحیه ۱۰، مدارس دهستانی، گل نرگس، شهید مطهری، شهید شیرودی، شهید محمد ناصر ناصری، شهید حبرانی و شاهد ارض اقدس از جمله مکان‌هایی بود که معاونت تربیتی تبلیغی مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) جهت انجام امور تبلیغی زائران امام رضا(ع) تحت پوشش قرار داد.

وی اضافه کرد: پاسخگویی به سوالات شرعی، شبهات اعتقادی و سیاسی، ارائه مشاوره‌های فردی و جمعی، برگزاری حلقه‌های معرفتی بین بانوان و نوجوانان و برپایی حسینیه کودک از فعالیت‌های تبلیغی گروه جهادی مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت‌زهرا(س) می‌باشد.

احمدی، اولین ضرورت برای حال یک طلبه را توجه و استمداد از خداوند دانست و ابراز کرد: مبلغان دینی برای توفیق در تبلیغ باید از ویژگی‌ها و شرایطی خاص برخوردار باشند که بدون این ویژگی‌ها، از تبلیغ خود بهره چندانی نخواهند برد، گاهی نبود این شرایط تبلیغات دینی را خنثی ساخته و یا ضد تبلیغ خواهد بود.

وی تصریح کرد: بنابراین توجه و طلب یاری از پروردگار و همچنین خودسازی، تهذیب، اخلاص، بینش و آگاهی، استقامت و روحیه جهادی همان‌گونه که معمار کبیر انقلاب(ره) فرمودند: «به خدا متوجه شوید تا دل‌های مردم به شما متوجه بشود»، برای طلاب علوم دینی نیز ضروری است.

وی اظهار کرد: این ایام تبلیغی زمان مناسبی برای ثمردهی و نقش آفرینی اجتماعی است که در کنار زوار حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) این توفیق نیز حاصل شده است.

مسئول مبلغان مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت‌زهرا(س) بیان کرد: در این ایام که افراد زیادی از ارگان‌های مختلف در ایام پایانی ماه صفر مشغول خدمت‌رسانی به زائران امام رئوف هستند، طلاب و مبلغان باید به نقش آفرینی اجتماعی خود مشغول شوند و از این فرصت ویژه برای تبلیغ معارف دین اسلام به بهترین شکل بهره‌برداری کنند.

وی ضمن تشکر از همه مسئولان جهت برنامه‌ریزی این امر مهم، یادآور شد: خدمت به زائران امام رضا(ع) که با تمام سختی‌های راه با شور و اشتیاق به سمت حرم مطهر رضوی عازم شدند، قابل وصف نیست و امیدواریم تمام این خدمات مورد رضایت خداوند متعال و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha