شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ فرماندار مشهد با بیان اینکه پذیرایی و اسکان هم‌محله امام رضا علیه‌السلام در ارزیابی‌ها مورد تأیید مردم بوده، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش‌های مختلفی در طول سال به کمک حاکمیت آمده و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار خوبی اجرا می‌کند که در ارزیابی‌ها بازخورد خوبی داشته و باید از این ظرفیت ایجاد شده تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، محسن داوری، فرماندار مشهد، گفت: در سه روز آخر صفر در شهر مشهد رویداد بسیار بزرگی اتفاق می‌افتد و از اکثر نقاط دنیا و کشور شیفتگان ولایت و امامت چشمشان به مشهدالرضا علیه‌السلام است که این ایام را در عزاداری علی بن موسی الرضا علیه‌السلام شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هزاران نفر از این ظرفیت استفاده می‌کنند و برای تعدادی عاشقان اما این فرصت به‌دلایل مختلف اتفاق نمی‌افتد، گفت: در چند سالی که پویش مسجدی هم‌محله امام رضا علیه‌السلام به‌همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان اتفاق افتاده، مردم و مساجد به صحنه آمده‌اند، پذیرایی خوبی از زائران علی بن موسی الرضا علیه‌السلام صورت گرفته و خیلی از افرادی که ظرفیت حضور در مشهد را نداشته‌اند به‌واسطه این قرارگاه این موقعیت را پیدا کردند که در مراسم دهه آخر صفر شرکت کنند.

وی توضیح داد: یکی از مشکلاتی که داشتیم این بود که امکان پذیرایی از همه مشتاقان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام که قصد حضور در مشهد را داشتند فراهم نبود و در همین راستا اقدامات ویژه‌ای در سه سال اخیر انجام شد که یکی از آن‌ها تشکیل قرارگاه خدمات زائران در فرمانداری بود.

فرماندار مشهد ادامه داد: قرارگاه خدمت فرمانداری از 12 کمیته تشکیل شده است که کمیته اسکان یکی از آن‌ها است و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان هم یکی از اعضای فعال این کمیته است و سامانه و قرارگاه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام توسط این مرکز در حال مدیریت بوده و در مناسبت‌های خاص فعال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه قرارگاه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام توانست ظرفیت بسیار خوبی برای زائران ایجاد کند، به‌ویژه زائرانی که توانایی حضور در مشهد را نداشتند، گفت: این قرارگاه در بحث اسکان و اطعام به جایگاه خوبی رسیده و زائران علی بن موسی الرضا علیه‌السلام از زمانی که اراده می‌کردند از مبدأ و شهر خود حرکت کنند، با این سامانه ارتباط می‌گرفتند و وقتی با فضای آرام با اقامت خوب و پذیرایی خوب مواجه می‌شدند از زیارت خود لذت می‌بردند.

وی افزود: در بازدیدی که از قرارگاه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام داشتم، نظمی که برقرار بود و آمار دقیقی که ارائه می‌شد، پذیرایی که در دستور کار بود و ظرفیت‌های مردمی و مساجد که استفاده شده بود، بسیار ارزشمند بود.

داوری با بیان اینکه در ارزیابی‌ها این پذیرایی و اسکان مورد تأیید مردم بود که بازخورد خوبی داشته و خواهد داشت، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش‌های مختلفی در طول سال به کمک حاکمیت آمده و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار خوبی اجرا می‌کند که در ارزیابی‌ها بازخورد خوبی داشته و باید از این ظرفیت ایجاد شده تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha