چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 21, 2024
حوزه خواهران

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران، با بیان اینکه بانوان طلبه نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری در ایام اربعین ایفا می‌کنند، گفت: امسال ۸۵ مبلغه برای حضور در مواکب نجف و کربلا حضور دارند تا نقش ارشاد و راهنمایی به زائران امام حسین(ع) را عهده‌دار شوند.

خانم ادیسه پروانه مسئول گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خواهران در نجف اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، در خصوص ضرورت فعالیت‌های تبلیغی در ایام اربعین اظهار داشت: حضور بانوان طلبه در واقع تحقق مسیری است که حضرت زینب(س) برای رساندن پیام عاشورا برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه بانوان طلبه نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری در ایام اربعین دارند، تصریح کرد: امسال ۸۵ مبلغه برای حضور در مواکب نجف و کربلا حضور دارند تا نقش ارشاد و راهنمایی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را عهده‌دار شوند.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه امروز به حضور طلاب مؤمنه و عالمه برای تأثیرگذاری در جامعه نیازمندیم، ابراز کرد: بانوان طلبه می‌بایست در برخورد با جوانان و نوجوانان ارتباط مؤثر داشته، تا بتوانند در مقابل موج هجوم دشمنان نقش‌آفرین باشند.

وی تصریح کرد: دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان با حمایت معاونت فرهنگی تبلیغی این حوزه، ۸۵ نفر از مبلغان و طلاب خواهر را در مسیر مشایه(نجف به کربلا) و شهر کربلا مستقر نموده تا پاسخگو سؤالات فقهی بانوان باشند و همچنین در موضوع جایگاه اربعین و مشاوره، احکام و سخنرانی فعالیت داشته باشند.

مسئول گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خواهران در نجف اشرف، گفت: ۳ گروه از مبلغان در مسیر مشایه مستقر شدند و ۱ گروه نیز در مسجد حنانه واقع در نجف اشرف مشغول به ارائه فعالیت‌های تبلیغی به زائران حضرت امام حسین(ع) هستند.

وی با تأکید بر اینکه تعداد بسیار زیادی از زوار ایرانی حاضر در همایش میلیونی اربعین حسینی، بانوان هستند، خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا بانوان طلبه به‌راحتی و سهولت برای انجام فعالیت‌های تبلیغی در این همایش عظیم شرکت کنند، البته لازمه این مهم خدمات‌رسانی گسترده و مورد نیاز آنهاست که باید توسط مسئولان مربوطه با جدیت پیگیری و اجرایی گردد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha