سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
کتاب

کتاب "شرحی از بی نهایت" درباره آیین پیاده روی به سمت کربلای معلی است که به صورت تجربی همراه با تصویر توضیح داده شده و از این منظر حاوی اطلاعات مفید و ارزنده ای برای رهروان این سفر بی نظیر معنوی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هوشنگ نظری، نویسنده این اثر که به همت انتشارات سیادت به چاپ رسیده در مقدمه کتاب می آورد: "در مسیر حرکت از نجف اشرف به کربلای معلی جلوه‌های ویژه‌ی فراوانی مشاهده می‌شود و ذهن هر انسانی را به فکر وا می‌دارد، زیرا عاشقان در حال حرکت شامل زن و مرد در هر رده سنی و با شرایط جسمی گوناگون و حتی برخی معلول و بعضی نیز با پای برهنه و تقریباً از تمامی کشورهای جهان این دریای بی‌کران جمعیتی را تشکیل می‌دهند، به راستی چه قدرتی می‌تواند چنین جاذبه‌ای داشته باشد تا از هر قشری و از هر ملیتی را، با شرایط گوناگون و با چنین عشق و علاقه‌ای وافر به سوی یک هدف واحد به حرکت درآورد.

بنده حقیر نیز که در اربعین سال ۱۳۹۲ این توفیق نصیبم شده بود تا قطره‌ای از این دریا بی‌کران باشم در حین حرکت با مشاهده این وضعیت، ناگهان جرقه‌ای در ذهنم به وجود آمد که اگر آقا سیدالشهدا (ع) قبول و لایق دانسته و یاری فرمایند، کتابی در این زمینه تألیف نمایم تا بلکه بتوانم ذره‌ای از عظمت و شکوه این همایش معنوی شیعیان را به رشته تحریر در آورده و در شناساندن آن به جهانیان وظیفه خود را ادا کرده باشم. "

با نگاهی به فهرست مطالب کتاب متوجه می شویم که در فصول مختلف آن به محورهایی چون پیام و حسنات پیاده‌روی اربعین، پیام اربعین و آمادگی برای ظهور، برکات و حسنات پیاده‌روی اربعین از نظر حضرت آیت ا... العظمی خامنه‌ای، برکات و حسنات پیاده‌روی اربعین از نظر حضرت آیت ا... العظمی شبیری زنجانی، فضیلت زیارت مرقد مطهر اباعبدا... الحسین (ع)، حسنات پیاده‌روی از نظر روایات، کرامت خداوند در حق زوّار حضرت حسین (ع)، دعای امام صادق در مورد زوّار امام حسین (ع)، آثار معنوی زائران پس از بازگشت، سفر حضرت زینب(س) به کربلا در اربعین، پیاده‌روی شیعیان و مقایسه آن با سفر حضرت زینب(س)، توصیه ها و نکات کاربردی درباره سفر اربعین و انجام پیاده روی، توضیحاتی در خصوص مواکب، ایستگاه های درمانی و اطلاع رسانی و ...پرداخته شده است.

همچنین لازم به ذکر است که در بخش پایانی کتاب نیز در قالب چندین پیوست به ارایه توضیحاتی درباره قبور مطهر ائمه (ع) مدفون در کشور عراق، آرامگاه مطهر برخی از پیامبران، امام‌زادگان و بزرگان، نقشه عراق و شهرهای مذهبی آن و همچنین زیارت اربعین پرداخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha