سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
جاماندگان اربعین

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست هماهنگی نمایندگان دستگاه‌ها و نهادها جهت برگزاری مناسبت‌های شهریورماه اعلام کرد: راهپیمایی میلیونی جاماندگان اربعین حسینی در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام محمودی در نشست هماهنگی نمایندگان دستگاه‌ها و نهادها جهت برگزاری مناسبت‌های شهریورماه افزود: این مراسم از ساعت ۵/۳۰ صبح روز اربعین در میدان امام حسین علیه السلام تهران با قرائت زیارت اربعین آغاز و راهپیمایی جاماندگان اربعین از ساعت ۶ صبح آغاز می گردد.

وی گفت: مردم انقلابی و ولایتمدار تهران به یاد پیاده روی اربعین از نجف بسوی کربلا ، مسیر ۱۳ کیلومتری از میدان امام حسین علیه السلام تا قبله تهران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام را با پای پیاده طی خواهند کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بااشاره به ۶ مسیر فرعی گفت: مردم عزیز از شش مسیر ورامین، قرچک، باقرشهر، کهریزک، بزرگراه شهیدرجایی از شمال و جنوب، سلمان فارسی و چهاردانگه دهها کیلومتر راه را جهت حضور در مسیر اصلی طی خواهند کرد.

وی گفت: در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین بیش از دو هزار موکب مردمی برپا گردیده است که در این موکبها ایستگاه‌های فرهنگی وخدماتی به مردم خدمت رسانی خواهند کردو ۱۱۰ پردیس فرهنگی وهنری به اجرای تعزیه، منبرهای کوتاه، چارپایه خوانی، کرسی های تلاوت و نماز جماعت خواهند داشت و غرفه های ویژه کودکان ، مادران و فرزندان شیرخواره و ۵۰ غرفه جهت روایت گری حماسه مقاومت مردم غزه و بیان جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل فعال خواهند بود.

حجت الاسلام محمودی توجه به فجایع غزه و فلسطین و اظهار همدردی با ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم جلاد اسرائیل را از برنامه های محوری پیاده روی جاماندگان اربعین تهران ذکر کرد و با اشاره به برگزاری این برنامه در شهرستان های استان تهران افزود: مردم شهرستان ری افتخار میزبانی جاماندگان اربعین را دارند و چه خوب است به سنت حسنه مردم عراق اقتدا کرده و در منازل و مغازه ها از عزاداران پذیرایی کرده و آنانی که وسایل نقلیه دارند با حمل ونقل زائران بصورت رایگان در این ثواب الهی مشارکت کنند.
وی با تقدیر از تمامی دستگاه‌های استان، سپاه وبسیج و شهرداری و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، فعالان مردمی، مساجد و هیئات مذهبی، رسانه ها وفعالان فضای مجازی وآستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام گفت: علاقمندان می توانند اطلاعات لازم را از اپلیکیشن map.farhangsara.ir دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha