سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
حال و هوای زائران در مسیر پیاده روی اربعین حسینی

حوزه/ نشست علمی پیرامون آسیب‌شناسی پیاده‌روی اربعین در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) ورزنه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، در نشست علمی ـ پژوهشی که با حضور حجت‌الاسلام مهرداد آقایی، دکتری تفسیر تطبیقی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) ورزنه برگزار شد، آسیب‌های همگانی شدن پیاده‌روی اربعین و راهکارهای مقابله با آن مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام آقایی با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی پدیده‌های فرهنگی، تاکید کرد که همگانی شدن پیاده‌روی اربعین، ضرورت این امر را دوچندان کرده است.

وی با تقسیم‌بندی آسیب‌ها به شش دسته، از جمله کم‌توجهی به بعد معرفتی واقعه عاشورا، فضای تبلیغی بدون کنترل و رقابتی شدن موکب‌ها، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند برای مقابله با این آسیب‌ها تاکید کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه اصل بحث اربعین، شناخت مقام امام حسین(ع) و اهمیت پیروی از ایشان است، بر ضرورت جلوگیری از تبدیل این رویداد به یک مراسم صرفاً احساسی و مکان‌محور تأکید کرد.

حجت‌الاسلام آقایی همچنین به اهمیت کنترل فضای تبلیغی در پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت که با توجه به حضور گسترده زائران، فعالیت‌های تبلیغی فرقه‌های انحرافی می‌تواند تهدیدی جدی برای این رویداد باشد.

گفتنی است، نشست علمی پیرامون آسیب‌شناسی پیاده‌روی اربعین به صورت برخط به میزبانی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها ورزنه و با همکاری مدارس علمیه خواهران صالحات فولادشهر، حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها دولت آباد، فاطمه الزهرا سلام الله علیها نائین، و الزهرا سلام الله علیها دهاقان برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha