سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
ماندگاری

حوزه/ کارشناس مذهبی گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی تربیت مدافع ولایت، مدافع وطن و مدافع حرم اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری در سخنرانی معارفی که در حسینیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها واقع در عمود۱۰۸۰ برگزار شد در سخنانی به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت و اظهار کرد: آنچه باعث می شود که انسان به فعالیت های خود بپردازد داشتن روحیه و امید به موفقیت است؛ یکی از کارهای شیاطین این است که انسان را از موفقیت و داشتن روحیه و امید بازدارد.

وی افزود: اجتماع بزرگ اربعین یک شاخص مهم و ندای "لبیک یا حسین" است؛ این اجتماع بشری ناشی از امید بزرگ مردم به ظهور حضرت حجت(ع) است و سال به سال نیز به این عظمت افزوده می شود و امکانات نیز بیشتر می شود چرا که آینده و مسیر این حرکت روشن است.

سخنران این مراسم خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم شیطان بلاهای گوناگونی را بر سر جامعه ایمانی می آورد اولین بلا این است که آنان را ملتی شکست خورده معرفی می کند که هیچ امیدی به پیروزی ندارند و اگر ملتی احساس شکست و سرخوردگی کند هیچگاه موفق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: دومین بلایی که شیطان بر سر انسان می آورد این است که در میانه راه او را از موفقیت باز می دارد و به یاس و ناامیدی می کشاند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تاکید کرد: انسان برای اینکه در مسیر اراده خدا قرار بگیرد باید بصیرت و امید داشته باشد و تنها مجرای رسیدن به بصیرت، ولایت است. حاج قاسم چون فهمش فهم ولایی و به آینده امیدوار بود توانست داعش را شکست دهد و حتی به ترامپ نیز نهیب بزند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: پیشرفت امروز ایران در موشکی و ماهواره مرهون دفاع مقدس بود و توانستیم محدودیت را به فرصت تبدیل کنیم، پس تا زمانی‌که مردم و مسئولان از وعده ها و تهدیدات شیاطین عالم نترسند، پیروز میدان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه وجود مشکلات بر سر یک راه مهم طبیعی است، ادامه داد: کدام کشور وابسته به آمریکا می‌تواند روی پای خود بایستد حال آنکه نیروهای جهاد اسلامی و حزب‌الله که از این انقلاب تأسی می‌گیرند در جنگ‌های ۳۳ روزه یا ۲۲ روزه در مقابل آمریکا و متحدانش مقتدرانه می‌ایستند.

کارشناس مذهبی با اشاره به ماجرای شکست آمریکا در صحرای طبس، آن‌ را نمونه‌ای از قدرت خدواند دانست و افزود: این نمونه‌ای از امداد غیبی خداست و کسی که در راه خدا و مکتب شهادت گام بردارد اگر بکشد یا کشته شود، پیروز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، امیدواری به صبر تا تحقق ظفر را نیز یادآور شد و افزود: حضرت زینب(س) صبر پیشه کرد و امیدوار روزی بود که همگان ندای «لبیک یا حسین» سر بدهند که چنین شد.

وی با اشاره به اینکه ظهور حضرت حجت(عج) منتظر و نگاه جهانی می‌خواهد، یادآور شد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی تربیت مدافع ولایت، مدافع وطن و مدافع حرم اهل بیت(ع) است.

کارشناس مذهبی همچنین عامل پیروزی بر تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن را نیز اعتماد مردم عنوان کرد و گفت: امروز هم آنچه که باعث پیروزی جبهه مقاومت در غزه، یمن، سوریه، لبنان و عراق شده، اعتماد به رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به تلاش ابرقدرت‌ها برای زدن جبهه مقاومت گفت: باید پای جبهه مقاومت ایستادگی کرد، هم دفاع و هم اعلام حضور کنیم و از دشمن نهراسیم.

وی در پایان اظهار کرد: دشمنان می‌گویند همه مردم ایران مشکل اقتصادی دارند و در صدد هستند که تنها نیمه خالی لیوان را به مردم و جوانان نشان دهند اما ثابت می کنیم که در کنار تلاش برای حل مشکلات، دشمنان نمی تواند ما را از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دور کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha