سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
موسوی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، امام جمعه شهر محمودآباد نمونه گفت: یکی از درس‌های محرم، انسان سازی و خودسازی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جمع کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین اظهار کرد: روز عاشورا روز حزن و اندوه اهل بیت(ع) و شهادت امام معصوم(ع) است و باید تلاش کنیم از این ایام درس زندگی بگیریم.

امام جمعه شهر محمودآباد نمونه با بیان اینکه مجالس اهل بیت(ع) در ظاهر مستحب است اما مورد تاکید فراوان است عنوان کرد: این مجالس توانسته اسلام را احیا و نام پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین (ع) و امام حسین(ع) را در طول تاریخ حفظ کند، بنابراین باید تلاش کنیم این مجالس را گسترش و جوانان و نوجوانان را با این مکتب الهی آشنا کنیم.

وی افزود: امام حسین(ع) در عصر تاسوعا از دشمن مهلت خواست تا بتواند قرآن بخواند و نماز به پا دارد و با خدا راز و نیاز کند.

رییس سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین بیان کرد: هدف امام حسین (ع) احیا نماز بود و باید نسبت به اقامه نماز به ویژه نماز ظهر عاشورا اهتمام ویژه ورزید و اهمیت داد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا نمازی خواند که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

امام جمعه شهر محمودآباد نمونه با بیان اینکه یکی دیگر از درس‌های محرم، انسان سازی و خودسازی است، گفت: انسان باید طوری زندگی کند که سیره حسینی در تمام طول ایام زندگی با او همراه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha