چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
کد خبر: 1170892
۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
عزاداری دهستان کاکان

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عاشورا و اربعین تجسم عینی نور الهی و یاد آور این است که نور حق خاموش شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام حمزه پیش قدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع عاشورایی هیئت های مذهبی منطقه کاکان گفت: عاشورا دانشگاهی است که دانش آموختگان و آزادی خواهان آن در هر عصر و زمانی تحت هر مذهب و آیینی در هر نقطه عالم، از مکتب سیدالشهدا(ع) درس می آموزند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد درس معنویت، اخلاص، وفاداری، ایثار، خیرخواهی، رضایت پروردگار، صبر و استقامت، آزادگی، دفاع از مظلوم، مبارزه با ظالم، اقامه نماز، زمان شناسی، امر به معروف و نهی از منکر، تکلیف گرایی، خدا شناسی، خدامحوری و هزاران درس دیگر را از آموزه‌های قیام و مکتب عاشورا توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا جنگ دیندار و بی دین‌ نبود،اظهار کرد: عاشورا جنگ دین باوران و دین شناسان حقیقی با دیندار نماهای زمان خود بود. دیندار نماهایی که اهل عبادت و ریاضت بودند، اهل نماز و روزه و خمس و حج بودند، اما حقیقت دین را نمی دانستند.

حجت الاسلام پیش قدم با تاکید بر اینکه در حادثه عاشورا یک طرف زمان شناسان آگاه، بصیر، حق باوران با تعداد اندک و طرف دیگر لشکر عظیم مسلمانان بی بصیرت بودند، افزود: عاشورا یادآوری و هشداری برای ماست که بدانیم چرا دیندار نماهای بی دین با آنکه حجت بر آنان تمام بود که امام حسین (ع) فرزند امیرالمؤمنین (ع) و نوه رسول خداست و بر علیه ظلم و ستم ظالمان زمانه قیام کرده را همراهی نکردند.

عاشورا و اربعین تجسم عینی نور الهی است
عنوان

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: عاشورا به ما می گوید در جامعه ای که ارزش ها از بین برود صدای حق شنیده نمی شود، در جامعه ای که فسق و فجور حاکم شود دیگر حتی صدای امام حسین(ع) که ولی خداست هم شنیده نمی شود و دل ها اگر به وسیله گناه و معصیت سیاه و سخت شد دیگر مردم حرف حق را نمی پذیرند.

وی با بیان اینکه عاشورا به ما یاد می دهد که هیچ وقت نباید از یاد خدا غافل شویم، گفت: امام حسین (ع) در شرایط سخت و در لحظه حساس جنگ، از یاد و نام خدا غافل نشد و تا آخرین لحظه به راز و نیاز با پروردگار و خالق عالم پرداخت.

حجت الاسلام پیش قدم عاشورا را یادآور حق و باطل و عزت و ذلت خواند و گفت: امام حسین (ع) و یارانش چون در راه احیای شعائر دین خدا به شهادت رسیدند برای خدا قدم برداشتند به عزت دست یافتند و برای همین است که تاکنون از آنها به نیکی یاد می شود و نامشان روز به روز زنده و پاینده تر است.

وی ادامه داد: در طرف مقابل، از دشمن به ظاهر پیروز در تمام دوران ها به ذلت و زشتی یاد می شود؛ چرا که کار برای دنیای فانی و منافع ناپایدار آن بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عاشورا و اربعین تجسم عینی نور الهی و یاد آور این است که نور حق خاموش شدنی نیست، افزود: اگر چه تمام حاکمان جور و ستم در راه خاموشی نور خدا به پا خیزند،هرگز به مراد مقصود خود نخواهند رسید.

تنها راه نجات بشریت پیوستن به مکتب سیدالشهداست

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عاشورای ۶۱ با شهادت وهب بن عبدالله کلبی مسیحی و زهیر بن قین عثمانی در سپاه سید الشهدا(ع) یادآور حقانیت قیام امام مظلوم شیعیان در راستای اتحاد جامعه مسلمین بود، خاطرنشان کرد: امروز تجمعات اربعین و عاشورا بیان می کند این اتحاد و همدلی و زمینه سازی برای حکومت واحد در آخر الزمان با پرچم خداپرستی تحت عنایت و حمایت یک امام اتفاق خواهد افتاد چرا که امروز تمام آزادی خواهان دنیا با اتحاد و همدلی در سرتاسر دنیا عزادار پرچمدار عاشورا هستند.

حجت الاسلام حمزه پیش قدم بیان کرد: امروز اراده خدا بر این است تا نور حسین (ع) که برگرفته از نور الهی است به دنیا نشان داده شود، چرا که مردم فوج فوج با اجتماعات میلیونی به مکتب سید الشهدا(ع) می پیوندند و تنها راه نجات را در همین مکتب می دانند.

وی تصریح نمود: عاشورا یادآور قیام حضرت حجت (عج) است و ما باید از مکتب عاشورا یاد بگیریم که برای تحقق ظهور تلاش کنیم.

وی تاکید نمود: عاشورا به ما هشدار می دهد که ما در زمان یاری امام و حجت خدا میدان را خالی نکنیم و از کسانی نباشیم که به امام مان پشت کنیم و خدای نکرده از بی بصیرت های زمانه باشیم.

حجت الاسلام پیش قدم در پایان یادآوری نمود: اکنون ما از عاشورا می آموزیم و تکلیف داریم، باید مراقب باشیم و تلاش کنیم تا خود، خانواده و جامعه را در راه پایبندی به ارزش ها و انجام فضلیت های الهی سوق دهیم، و جامعه را آماده ظهور و حضور حجت خدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha