پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ |۱۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 18, 2024
ا

حوزه / استاد حوزه علمیه کاشان گفت: در تقابل بین حق و باطل در واقعه کربلا هر سه گروه حاضر بودند و تنها گروهی رستگار شدند که از جان و مال و خانواده خود گذشتند و در راه حق به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام صدیقی صبح امروز در مراسم عزاداری شهادت امام زین العابدین (ع) که از طرف نماینده ولی فقیه در کاشان با حضور فرماندار ویژه شهرستان کاشان، روحانیون و جمعی از مسئولان در حسینیه حضرت علی اکبر این شهر (ع) برگزار شد، با تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: از عصر عاشورا و بعد از شهادت، امامت امام زین العابدین(ع) آغاز شد.

وی یادآور شد: از زمان آغاز امامت امام سجاد(ع) فعالیت حضرت برای بقا دین و برای مقابله با محو دین و اسلام و حتی محو نام پیامبر(ع) و اهل بیت(ع) که از سوی دشمن طراحی و پیاده شده بود آغاز شد.

استاد حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه امام سجاد(ع) در ضمن دعا و مناجات، معارف دین را برای مردم بیان کردند و اجازه ندادند دشمن نام اهل بیت(ع) را محو کند،گفت: از این رو حضرت در کتاب شریف صحیفه سجادیه در هر فرازی یک صلوات و درود بر آل محمد دارد، امام سجاد(ع) در این سال ها احادیث جد بزرگوار خود امیرمومنان(ع) و پدر بزرگوارشان امام حسین(ع) را بیان و معارف دین را در قال دعا و مناجات تبیین کردند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه یکی از آثار امام سجاد(ع) کتاب صحیفه سجادیه است که به عنوان اخت القرآن و انجیل اهل بیت و زبور آل محمد نامیده می شود، گفت: در کتاب صحیفه سجادیه 54 مناجات است که حضرت در مناجات هشتم صحیفه سجادیه از برخی امور و صفت ها به خدا پناه می برد.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) در مناجات هشتم صحیفه سجادیه از مواجه شدن با دو جبهه حق و باطل به خدا پناه می برد و از اینکه باطل را بر حق مقدم بداند و در انتخاب خود دچار اشتباه شود از خدا کمک می خواهد.

استاد حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه هر قیامی افراد به چندین گروه تقسیم می شوند، اظهار داشت: یک گروه از مال و جان و خانواده خود برای ثمر رسیدن قیام و نهضت می گذرند، گروه دیگر دنیا طلب ها، ریاست طلب ها و مقام پرست ها مانع تراشی می کنند و گروه دیگر نیز بی تفاوت هستند و نه به طرف باطل و نه به طرف حق تمایل دارند و زندگی دنیا را دارند.

پحجت الاسلام صدیقی گفت: در تقابل بین حق و باطل در واقعه کربلا هر سه گروه حاضر بودند و تنها گروهی رستگار شدند که از جان و مال و خانواده خود گذشتند و در راه حق به شهادت رسیدند.

وی در ادامه از امام سجاد(ع) به عنوان امام جهاد و مبارزه نام برد و با بیان اینکه امام سجاد امام صامت و ساکت نیست و امام جهاد مبارزه و حاضر در صحنه است، افزود: سبک و شیوه‌ مبارزاتی‌ امام سجاد(ع) با پدر بزرگوارش متفاوت فرق می‌کند، چرا که جهاد فقط به شمشیر نیست بلکه جهاد به زبان و مال و تربیت شاگردان و دور کردن مردم از حکومت طاغوت است که تمامی این موارد در زندگی امام سجاد(ع) موج می زند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha