پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ |۱۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 18, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شورای نگهبان گفت: آنچه انقلاب مشروطه را به انحراف کشاند فقدان نهادی نظیر شورای نگهبان برای تطبیق قوانین با شرع و قانون بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در دیدار با رئیس و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان، با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات هیأت نظارت بر انتخابات استان در جریان برگزاری انتخابات‌های اخیر به تشریح روایتی از امام حسین(ع) پرداخت و گفت: بر اساس فرموده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هرکس اهل بیت را دوست بدارد به مقام «مِنّیت» دست می‌یابد که البته بهره‌مندی از این مهم به میزان ظرفیت افراد بستگی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه بندگان مخلص خدا، محبت قلبی خود به پروردگار و اهل بیت(س) را بسیار بیشتر از عمل ناچیز خود می‌دانند افزود: امیدواریم محبت ما به اهل بیت عصمت و طهارت بویژه حضرت سیدالشهدا(ع) زمینه‌ کمال و رستگاری ما را فراهم کند.

امام جمعه سمنان در ادامه با یادآوری تلاش‌های هیات نظارت بر انتخابات استان گفت: عملکرد این هیأت در استان سمنان بر پایه عدل، انصاف و با درنظر گرفتن شاخص‌های قانونی صورت گرفته است.

وی جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی را بسیار مهم و بی‌بدیل دانست و اظهار کرد: عملکرد شورای نگهبان در انتخابات اخیر نشان داد این نهاد، بدون توجه به جریانات و سلیقه‌های سیاسی صرفا به مرّ قانون عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شورای نگهبان افزود: آنچه انقلاب مشروطه را به انحراف کشاند فقدان نهادی نظیر شورای نگهبان برای تطبیق قوانین با شرع و قانون بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ایستادگی شیخ فضل‌الله نوری در برابر انحرافات مشروطه‌خواهان گفت: امام خمینی(ره) با درنظر گرفتن این تجربه تاریخی نسبت به تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی اقدام کرد که البته چنین نهادهایی در سایر کشورها نیز به اَشکالی دیگر وجود دارد.

امام جمعه سمنان، شورای نگهبان را حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی نامید و تصریح کرد: شورای نگهبان قانون اساسی وظایف متعددی دارد که یکی از آنها احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره وجود ارزشمند آیت‌الله جنتی در راس شورای نگهبان گفت: این شخصیت مجاهد و انقلابی در دوره‌های مختلف در برابر فشارها و جوسازی‌ها ایستادگی کرد که برای ایشان سلامتی و عافیت مسالت داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی حضور شخصیت‌های برجسته فقهی و حقوقی در بین اعضای شورای نگهبان را مغتنم عنوان کرد و افزود: امام راحل(ره) بارها نسبت به تضعیف شورای نگهبان هشدار دادند و از اعضای این شورا خواستند بر کار خود استوار و ثابت‌قدم باشند و به خداوند متعال اتّکال نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه جهت‌گیری شورای نگهبان در ادوار مختلف درست و قابل دفاع بوده است گفت: خوشبختانه در مجموعه هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان افرادی مومن، متعهد و توانمند حضور دارند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مواضع رئیس‌جمهور منتخب در روزهای اخیر مواضعی تحسین‌برانگیز و مبتنی بر سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی باید به رفاقت برای خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات کشور تبدیل شود خاطرنشان کرد: امیدواریم در دولت چهاردهم شاهد رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد رفاه نسبی در کشور باشیم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام حسنعلی عربی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در جریان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha