شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: باید تمرکز اخذ مالیات به شرکت های بزرگ سودآور باشد و لازم است از تمرکز به مردم که توانایی اقتصادی بالایی ندارند خودداری کرد و اخذ مالیات به سمت تولید ثروت کلان گرایش پیدا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار مدیرکل و معاونین امور مالیاتی با اشاره به نقش مالیات در جامعه گفت: مردم با بخشی از درآمد خود فضای پیرامون زندگی خود را جهت توسعه و پیشرفت و حل مشکلات آماده می کنند، لذا مالیات یعنی خدمت مردم به مردم و شما طریق این خدمت هستید.

امام جمعه بوشهر افزود: باید مردم از مالیات و آثار و برکات مالیات احساس رضایتمندی کنند و اینطور نباشد که مردم مالیات بدهند و آثار را نبینند، وقتی آثار را می بینند بالطبع با رضایتمندی و انگیزه بالاتر پرداخت می کنند و از جهتی هراندازه مالیات آن منطقه در همان منطقه خرج شود آثار و برکات و درجه رضایتمندی بالاتر می رود.

وی ابراز داشت: میزان تعهد بوشهر از مالیات ۱۳ هزار میلیارد است که به خزانه وارد می شود. این عددی که سهم استان است به چه صورت باید اخذ شود. آیا با فرمول تعریف شده، وصول این عدد ممکن هست؟ آیا منابع وصول منابعی هستند که توان چنین پرداختی دارند و تعهد صحیح است؟ در حال حاضر بیشتر توجه به سمت کسبه جز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری گفت: کسبه و کارگاه های کوچک در این شرایط توان چندانی ندارند، چون چندان سودآور نیستند؛ بنابراین باید تمرکز به شرکت های بزرگ سودآور باشد و لازم است از تمرکز به مردم که توانایی اقتصادی بالایی ندارند خودداری کرد و اخذ مالیات به سمت تولید ثروت کلان گرایش پیدا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه باید از مردم به خاطر پرداخت مالیات تقدیر و تشکر کرد گفت: می توان برای این کار برای مردم تقدیرنامه فرستاد، این کار فرهنگی قطعا رشد مالیات را در سال آینده بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: می توان با یک سری تمهیدات از سوی مراکز صنعتی همچون نفت و گاز و پتروشیمی رقم بالاتری اخذ شود مشروط به اینکه قراردادها در داخل استان بسته‌ شود که مشمول قانون مالیات شوند، با این کار بالطبع استان از مالیات آنها بهره مند می شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و حق آلایندگی استان در سال است که قریب به ۴ هزار میلیارد آن اخذ می شود، باید تلاش کرد که بتوان تمام آن را محقق کرد و از جهتی نظارت شود به اندازه بودجه‌ای که پرداخت شده آیا تحول ایجاد شده یا خیر.

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه استان برخورداری هستیم اما به اندازه اعتباراتی که در استان اخذ می شود پیشرفتی حاصل نمی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha