شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
تولیت آستان قدس

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: دفاع اصولی و صیانت از مبانی انقلاب اسلامی، ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی و شبهه پراکنی های دشمن و جهاد تبیین با سلاح دانش، بینش، علم و معرفت ممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضای شورای بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ به نقل بیانات امام خمینی(ره) از سوی دانشجویان جوان اشاره و ابراز کرد: مشاهده نقل بیانات و اشاره به مبانی حضرت امام راحل در سخنان نسل جوان بسیار شوق انگیز است، امام خمینی(ره) با رقم زدن انقلاب اسلامی الگویی الهام بخش را برای امت اسلام و همه آزادگان در هر کجای دنیا خلق کرد.

وی در ادامه نسبت به کمرنگ شدن نام و یاد امام خمینی(ره) در جامعه هشدار داد و تصریح کرد: متأسفانه گاهی در میان جریان انقلابی غفلت از توجه به تصویر، شعائر، بیانات، تبیین مبانی و مواضع امام راحل(ره) احساس می‌شود، باید مراقب بود که مبانی و حتی عکس امام در جامعه کمرنگ نشود؛ زیرا امام خمینی(ره) ریشه انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب امتداد امام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره بر اهمیت تبعیت از ولایت فقیه، عنوان کرد: راه مصونیت از آسیب‌ها حرکت در خط امام و رهبری است، جلوتر یا عقب‌تر از رهبری حرکت کردن، آسیب و انحراف است؛ خوارج اصحاب امیرالمؤمنین(ع) بودند اما مقدس تر از آن حضرت شدند در نتیجه حکمیت را بر آن حضرت تحمیل کردند و سپس آن فجایع و جنایات را رقم زدند.

وی خوارج، منافقین و داعش را نتیجه دور شدن از خط ولایت و اسلام حقیقی دانست و تصریح کرد: انقلابی حقیقی حتی یک گام جلوتر یا عقب‌تر از رهبری حرکت نمی‌کند و گوش به فرمان و همگام با ولایت است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رهبری معظم اهل پرده ‎پوشی و مصلحت اندیشی‌های نابجا نیستند؛ عنوان کرد: در فرمایشات رهبری گزافه گویی، افراط و تفریط نیست و تک تک واژه‌هایی که بکار می‎برند حساب شده است، بنابراین در منویات، بیانات و تشخیص‌های ایشان نباید اجتهاد و تفسیر به رأی کرد و همان که فرمودند را باید اجرایی ساخت.

وی گفت: «شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی» نمونه دانشجوی بسیجی موفق و الگوست که همراه با نیروهای خود که عمدتا دانشجویان بسیجی بودند، دلیرانه با کمترین تسلیحات مقابل ارتش تا بن دندان مسلح بعث عراق ایستاد تا جان خود را نثار کرد؛ شهید علم الهدی بسیار فرد پر مطالعه، آگاه و عمیقی بود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه دانشجوی بسیجی باید مسلح به سلاح علم، آگاهی و بصیرت باشد؛ نسبت به اهمیت مطالعه برای معرفت افزایی هرچه بیشتر تأکید و تصریح کرد: دفاع اصولی و صیانت از مبانی انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی و شبهه پراکنی های دشمن و جهاد تبیین با سلاح دانش، بینش، علم و معرفت ممکن است.

وی افزود: جوانان بسیجی و انقلابی باید بسیار پر مطالعه و آشنا با مبانی امام، رهبری و تاریخ کشور باشند، در این صورت می‌توانند روشنگر باشند.

تولیت آستان قدس رضوی، جوانان بسیجی و انقلابی را به ارتباط گیری با قشر خاکستری جامعه توصیه و ابراز کرد: قشر خاکستری ضد انقلاب نیست، آنان مسلمان و فرزندان همین آب و خاک هستند، لذا موظف هستیم با احترام و صمیمت با آنان ارتباط بگیریم و جذبشان کنیم.

وی با بیان اینکه قشر خاکستری هدف توطئه ها و دسیسه های دشمنان هستند؛ به فتنه‌های دشمن اشاره و تصریح کرد: دشمن در فتنه‏ ها هیچ توفیقی به دست نمی آورد اما برای کشور زحمت ایجاد می‎کند؛ برای خنثی سازی دسیسه های دشمن باید با اقشار مختلف ارتباط برقرار و نسبت به توطئه های دشمن روشنگری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش پایانی سخنان خود به ظرفیت بی‌بدیل حرم مطهر رضوی اشاره و ابراز کرد: تنوع اقشار در حرم مطهر بسیار بالاست و زائران در این فضای قدسی آمادگی روحی بالایی برای پذیرش سخن حق دارند، لذا از این فرصت برای روشنگری و هدایت باید استفاده کرد؛ اینجا یک مرکز نورانی و الهام بخش است که هرکه به اینجا می‌آید باید درس زندگی مؤمنانه و آزادگی بیاموزد.

شایان ذکر است: در ابتدای این دیدار «رسول نوروزی» مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این تشکل دانشجویی ارائه و در ادامه تعدادی از اعضاء به بیان نقطه نظرات خود و اهمیت استفاده از بنده کارشناسی دانشجویی و ظرفیت اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاهی، ضرورت جهاد تبیین، استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی در خدمات اجتماعی و غیره پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha