یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
محمود حسنی نژاد

حوزه/ سومین نشست تخصصی ویژه اساتید با موضوع «مدیریت زمان» و حضور حجت الاسلام و والمسلمین حسنی نژاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست تخصصی «مدیریت زمان» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمود حسنی نژاد مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه از سوی اداره کل امور تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در این نشست، اظهار داشت: از نگاه بزرگان دین، وقت مومن، پُر است و بیکار نیست و همواره سفارش کرده اند که در حفظ عمر خود بخیل‌تر از مصرف پول و ثروت‌مان باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی نژاد افزود: «مدیریت زمان» یک مهارت است که به انجام بهتر امور کمک زیادی می‌کند و مدیریت زمان بدون برنامه ریزی امکان پذیر نخواهد بود.

وی بیان داشت: «برنامه ریزی» یعنی چینش و جایگزینی خردمندانه فعالیت‌ها و نیازمندی‌ها در ظرف زمان که موجب رسیدن به اهداف می‌شود با هزینه کمتر. ما در هر سال 8760 ساعت وقت داریم که به طور متوسط 2920 ساعت آن را خوابیم و 1928 ساعت آن را کار می‌کنیم، باید بپرسیم با بقیه آن (3912ساعت)، چه می‌کنیم؟؟

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان فواید برنامه ریزی از جمله: کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس، رسیدن به اهداف با هزینه کمتر و جلوگیری از فرسایش توان روحی و جسمی عنوان کرد: نداشتن برنامه ریزی باعث احساس سرخوردگی و بی قراری، دستپاچه بودن، تاخیرهای متوالی، ضعف در تصمیم‌گیری و کم شدن بازدهی خواهد شد.

حسنی نژاد در پایان، داشتن هدف و تدوین برنامه زمانی و اولویت بندی کارها، شناسایی و کنترل سارقان زمان، یادگیری «هنر نه گفتن» و تفویض امور، عدم کمال گرایی افراطی، تعیین پاداش و جریمه برای خود و توکل بر خدا را از اصول برنامه ریزی دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha