یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
1

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی جهت کاهش پرونده های دستگاه قضایی و تقویت فرهنگ صلح و سازش در دعاوی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در گفت و گو خبرنگاران با بیان این که مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان در بهار امسال، بیش از ۵۷ هزار پرونده بوده است، اظهار داشت: به لطف الهی از این میزان بیش از ۱۵ هزار پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

وی افزود: نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان کرمان در بهار سالجاری ۴۲ درصد بوده است. طبعاً با این روند، از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین با اشاره به این که هزار و ۲۷۰ نفر در ۳۱۸ شعبه شورای حل اختلاف استان کرمان به فعالیت می پردازند، گفت: به هر میزان که دستگاه قضائی بتواند از ظرفیت‌های مردمی و نهادهای مردم نهاد جهت حل و فصل اختلافات و ترویج فرهنگ عفو و گذشت بیشتر استفاده کند، به همان اندازه در مسیر ایجاد تحول و توسعه خدمات رسانی قوه قضائیه گام برداشته است.

وی در ادامه با بیان این که از ابتدای امسال به طور میانگین ۹۴ درصد از اوراق قضائی به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده است، ابراز داشت: ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها، حل و فصل سریع دعاوی و کاهش موجودی شعب شورای حل اختلاف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در خاتمه گفت: شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در صورت حمایت همه جانبه می‌توانند موجب کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی به رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha