یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
قاسمی فرزاد

حوزه / قاسمی فرزاد گفت: باورمندی و فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه‌ی ازدواج و فرزندآوری کلید برون‌رفت از چالش‌های جمعیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان امروز در نوزدهمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، اظهار داشت: باورمندی و فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه‌ ازدواج و فرزندآوری کلید برون‌رفت از چالش‌های جمعیتی است.

وی افزود: اتاق وضعیت جمعیت، شامل اطلاعات و آمار ۲۵ محور از موضوعات مرتبط با جمعیت و فرزندآوری مانند نرخ رشد جمعیت، ازدواج و باروری به تفکیک هر شهرستان‌ است.

استاندار همدان، خاطرنشان کرد: طی برآوردها اگر وضعیت فعلی ادامه یابد تا ۳۰ سال آینده جمعیت کشور کاملاً سالمند خواهد شد و اگر فکر اساسی برای ازدواج، فرزندآوری و جمعیت نشود، تهدید بزرگ برای کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در مقابل تبلیغات سه دهه گذشته، باید ازدواج و فرزندآوری به عنوان یک حُسن در جامعه تبیین شود، ابراز کرد: بحران سالمندی جمعیت باید برای مردم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شود، تا اهتمام ویژه برای خروج از این وضعیت ایجاد گردد.

قاسمی فرزاد، تأکید کرد: فرمانداران، مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرایی از اتاق وضعیت جمعیت و فرزندآوری بازدید کنند تا از وضعیت فعلی جامعه و تهدیدات جمعیتی آینده اطلاع یابند.

وی تصریح کرد: تشویقات موجود در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید تقویت و مؤثرتر شود و برای ازدواج و فرزند اول نیز تشویقات بیشتری پیش‌بینی گردد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha