شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
موسی احمدی

حوزه / حجت الاسلام احمدی گفت: با وجود دنیای پر رنگ و لعاب فضای مجازی، متأسفانه مقوله کتاب و کتابخوانی کمرنگ شده و لازم است در این زمینه به صورت کلان در سطح ملی برنامه‌ریزی و اقدام مناسب انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر امروز در سفر به کنگان با حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام موسی احمدی در این جلسه اظهار داشت: با وجود دنیای پر رنگ و لعاب فضای مجازی، متأسفانه مقوله کتاب و کتابخوانی کمرنگ شده و لازم است در این زمینه به صورت کلان در سطح ملی برنامه‌ریزی و اقدام مناسب انجام گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: جایگاه کتاب و کتابخوانی بسیار بالاست و اثرات روحی و روانی بسیار مثبتی بر جامعه و ساخت شخصیت افراد دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس خاطرنشان کرد: بنده در مجلس شورای اسلامی و همچنین ریاست کمیسیون انرژی مجلس از هیچ کمکی در حوزه کتاب و کتابخوانی دریغ نخواهم کرد.

حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز در ابتدای این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه‌ای و تجهیزاتی در این زمینه، ابراز کرد: ساختمان کتابخانه‌های عمومی آبدان و دوراهک به ترتیب بیش از ۹۵ و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام و تجهیز آنها بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به مراحل نهایی ساخت و انتظار طولانی مردم این دو شهر برای افتتاح و استفاده از کتابخانه، درخواست داریم از محل مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت و گاز و یا تملک دارایی اعتبارات لازم جهت افتتاح و تجهیز آنها تأمین شود.

راهب خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی غدیر کنگان نیز به عنوان کتابخانه اصلی شهرستان با توجه به درخواست مکرر علاقمندان، نیازمند بازطراحی و تعمیرات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه به اینکه نهادی بهره بردار است، برای بازطراحی و تعمیر کتابخانه غدیر نیازمند اعتبارات لازم است تا این کتابخانه به کتابخانه‌ای در شأن مردم تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: شهر شیرینو و روستای پرک فاقد کتابخانه عمومی هستند که امکان اختصاص زمین برای آنها از سوی مسئولین و معتدمین این دو منطقه وجود دارد اما برای ساخت آنها نیازمند بودجه مناسب هستیم و لذا نیاز است مسئولین شهرستان نسبت به این مسئله همت جدی داشته باشند.

راهب ابراز کرد: شهرستان عسلویه کمترین سرانه کتابخانه‌ای استان را دارد و با توجه به وجود صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در این منطقه، ایجاد کتابخانه‌های عمومی باید تسهیل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: در شهر جم کتابخانه دوم این شهر توسط شهرداری در حال ساخت می‌باشد که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق پیش بینی‌ها تا دهه فجر سال جاری به اتمام خواهد رسید، اما برای تجهیز آن بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: در مناطقی که فاقد جمعیت استاندارد برای احداث کتابخانه هستند، مانند برخی روستاها و حاشیه شهرها، می‌توان با راه اندازی کتابخانه سیار ضمن ارائه خدمات به علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی در ترویج فرهنگ مطالعه نیز اقدام شود.

راهب ادامه داد: در صورت تأمین خودرو برای این مسئله از سوی مسئولین شهرستان، کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی تجهیز، نگهداری و تأمین نیرو کتابخانه سیار را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha