سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کتاب «کاظمین شناسی» روانه بازار نشر شد

حوزه/ کتاب «کاظمین شناسی(لحظه‌های حضور در آستان مقدس امامین کاظمین(ع))» اثر محمدجواد مهری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «کاظمین شناسی (لحظه‌های حضور در آستان مقدس امامین کاظمین(ع))» اثر محمدجواد مهری در ۸۰ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

اثر حاضر، یکی از مجموعه شش جلدی، برای آشنایی کاربردی با پنج شهر تاریخی - زیارتی عراق تنظیم شده است و علاوه بر معرفی اماکن تاریخی و زیارتی عتبات عالیات، آداب سفر به عتبه مقدسه، دانستنی‌های زیارت، فضیلت شهر، ثواب زیارت، زیارت‌نامه مربوطه به همراه ترجمه، زندگانی مدفونین در این اماکن، زبان‌شناسی، نقشه راهنمای آستان ‌های مقدس و فاصله شهرها با محاسبه کیلومتر را نیز در بر دارد.

اثر پیش رو، نکات کاربردی سفر کاظمین و زیارت اماکن آن را برای مخاطب بیان کرده است.

ساختار اثر

این کتاب در هشت گفتار تألیف شده است؛ گفتار اول تا سوم به ترتیب «کاظمین شناسی»، «شناختنامه امام کاظم(ع)» و «شناختنامه امام جواد(ع)» نام دارند.

گفتار چهارم با عنوان «حرم شناسی» فضیلت زیارت امامان کاظمین(ع)، زیارت امام کاظم(ع) و زیارت امام جواد(ع) را شرح می‌دهد.

نویسنده در گفتار پنجم با عنوان «مدفونین حرم مطهر و اطراف آن» خواجه نصیرالدین طوسی، جعفر بن قولویه قمی، شیخ مفید، سید اسماعیل صدر، فرهاد میرزای قاجار، سید مرتضی و سید رضی را مورد بررسی قرار داده است.

«مدفونین شهر بغداد» عنوان ششمین گفتار از کتاب حاضر است که در آن محمد بن یعقوب کلینی، بُشر حافی، قبور خلفای عباسی و مزار نوّاب اربعه مورد تأکید قرار گرفته است.

گفتار هفتم با عنوان «دو مکان دیدنی» زندان سِندی بن شاهک و مسجد بُراثا را به رشته تحریر درآورده است.

هشتمین و آخرین گفتار از این کتاب با عنوان «شهر مدائن و مدفونین آن» مدفونین شهر مدائن شامل سلمان فارسی و حذیفه یمان را تبیین می‌کند.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha