چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
اراک

حوزه/ فرمانده سپاه حضرت روح الله استان مرکزی گفت:حماسه دفاع مقدس سند افتخار و مباهات همیشگی ملت ایران است و باید همواره نسبت به زنده نگه داشتن آن همت گماشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، سردار مرتضی عمو مهدی طی سخنانی در نشست خبری برنامه‌های "پنج پنج؛ روز حماسه ایثار و مقاومت شهر اراک" با بیان این که سال های دفاع مقدس سند عزت و افتخار همه ماست، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای میراث و عقبه تاریخی بسیار مهمی است. بی شک یکی از دوران طلایی که به عنوان سند، تاریخ و میراثی برای کشور به شمار می‌رود دوران دفاع مقدس است که ناگفته‌های بسیاری دارد و مایه مباهات همه ماست

وی افزود: مردم شهر اراک در حماسه پنج، پنج حماسه آفریدند و چنانچه یک پنجم روز، هوایی مانند پنج پنج در شهرها و استان‌های دیگر اتفاق افتاده بود آن را به عنوان یک نماد در دنیا مطرح می‌کردند.آن چه مهم است این که باید به این روز بزرگ افتخار کنیم و جوانان را با این سند هویتی ارتباط دهیم.

وی با اشاره به اینکه روز چهارم خرداد روز مقاومت دزفول است، بیان داشت: در این روز مردم بسیار مورد آماج حملات و موشک باران عراق قرار می‌گرفتند اما در مقابل دشمنان با اقتدار ایستادگی کردند و این برای مردم دزفول به عنوان یک سند افتخار و روز مقاومت و پایداری در تاریخ ثبت شد.

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: مشابه این حادثه پنجم مرداد در شهر اراک اتفاق افتاده است به طوری که دشمن واحدهای تولیدی شهر را بمباران می‌کرد اما کارگران اجازه نمی‌دادند چرخ اقتصاد استان متوقف شود و فردای روز بمباران در کارخانه حضور پیدا می‌کردند از این رو باید پنجم مرداد باید به عنوان روز ایثار و مقاومت شهر اراک در تاریخ و تقویم کشور ثبت شود.

وی در خاتمه گفت: باید با تعامل، مشارکت، همکاری و هم افزایی این سند هویتی را برای آینده جوانان این استان و شهر اراک ثبت کنیم تا بتوانند به آن ببالند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha