چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
گیلان

حوزه/ استاندار گیلان تصریح کرد: جهاد علمی و فرهنگی در کشور و به خصوص از طریق نسل جوان لازمه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، اسدالله عباسی، در جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان گیلان، با اشاره به این که دولت سیزدهم و شهید رئیسی از همه ظرفیت‌های ممکن برای توسعه این مرکز علمی و آموزشی استفاده کرد ابراز داشت: البته در چند سال اخیر با کمبود نیرو در آموزش و پرورش مواجه بوده ایم و به ناچار از نیروهای دیگر برای جبران این کمبود نیرو در دانشگاه فرهنگیان استفاده شده است از این رو باید از نیروهای متخصص در دانشگاه فرهنگیان استفاده شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در غرب و شرق گیلان گفت: باید ابتدا تعداد معلمان مورد نیاز در هر شهرستان مشخص شود، لذا بر همین اساس باید دانشجویان غرب استان در دانشگاه فومن و دانشجویان شرق گیلان در دانشگاه فرهنگیان واحد رودسر مشغول به تحصیل شده و به در همان مناطق به تحصیل بپردازند.

استاندار گیلان با اشاره به این که این دانشگاه نقش بسیار مهمی در تربیت مدیران آینده کشور دارد، خاطرنشان کرد: اهمیت دانشگاه فرهنگیان در جامعه بر هیچ فردی پوشیده نیست، از این رو در دانشگاه فرهنگیان در گیلان اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی برای رسیدن به نقطه انتظار باید تصمیمات مهم دیگری نیز اتخاذ شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص توسعه فضای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان افزود: ظرفیت‌های دانشگاه پیام‌نور گیلان در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد و دانشگاه گیلان نیز آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن امکانات خود اعلام کرده است.

عباسی همچنین بر ضرورت اهتمام در راستای جهاد علمی و فرهنگی به منظور مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن تأکید کرد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت جوانان مؤمن، نخبه و انقلابی از جمله سرمایه های انسانی دانشگاه فرهنگیان به درستی استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha