پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
مجمع جهانی شیعه شناسی

حوزه/مجمع جهانی شیعه شناسی، اقدامات ضد حقوق بشری و ظالمانه دولت آلمان را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این مجمع پس از ارسال نامه های اعتراضی در دو هفته اخیر به کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد، وزارت خارجه، سفارت آلمان و اداره مهاجرت آلمان، اقدامات ظالمانه و اتهامات واهی دولت آلمان علیه مساجد و مراکز شیعی را تقبیح کرد.

این مجمع بیانیه ای به این منظور به شرح زیر صادر کرده است :

بسم الله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین.

مراتب نگرانی شدید و عمیق و اعتراض خود را نسبت به نقض آشکار حقوق شهروندان مسلمان و پیرو مذهب شیعه در آلمان ابراز میداریم.

۵۳ مسجد شیعه و خانه های امامان جمعه و جماعت که در طی سال گذشته تاکنون توسط مأموران پلیس آلمان مورد بی احترامی و هتک حرمت و بازرسی های افراطی و بازداشت ها و اخراجها و مورد ضرب و شتم برخی روحانیون محترم قرار گرفته بودند، اکنون مورد هجوم همزمان و وحشیانه پلیس آلمان قرار گرفته و حکم پر از اتهام های دروغ و نسبت های ناروا به این مساجد توسط رسانه ها و تلویزیونهای آلمان مورد پروپاگاندا و توجیهات غلط و نا عادلانه مسئولان آلمانی قرار گرفته است .

حکم قضایی صادره ناقض حقوق بشر و بدون در نظر گرفتن حق تجدید نظر، و بدون طی مراحل پیش بینی شده و به طور غیرقانونی به اجرا در آمده است تا رضایت لابیهای صهیونیستی را فراهم نماید.

اقدامات غیرقانونی و خشونت آمیز مقامات آلمانی علیه مساجد، مراکز اسلامی و انجمن های شیعی ثبت شده و قانونمند، نقض آشکار حقوق بنیادی انسانی شیعیان مقیم آلمان است و حق آزادی و امنیت شخصی و شغلی، و حق آزادی بیان و حق برخورداری از دادرسی عادلانه مسلمانان شیعه را نقض کرده است.

این اقدامات مغایر با مفاد میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و سایر اسناد و معاهدات بین المللی حقوق بشری است.

علاوه بر این، اخراج توام با آزار و اذیت و غیرقانونی امام و مدیر مرکز اسلامی برلین که در هشت سال گذشته فقط فعالیتهای فرهنگی و آموزشی مسالمت آمیزی داشته، ناقض اصل آزادی مذهب و حقوق اقلیتهای مذهبی در قوانین آلمان است.

این تهاجم و تخریب و مصادره اموال و تعطیل نمودن مساجد تنها نمونه ای از نقض حقوق پیروان اهل بیت در آلمان است.

در ماههای اخیر، شاهد موارد متعددی از تبعیض، آزار واذیت و نقض آزادیهای مذهبی شیعیان در این کشور بوده ایم که به شرح تفصیل در نامه های قبلی این مجمع به مجامع جهانی ارائه شده است.

رفتار دولت آلمان نقض آشکار حقوق بنیادی انسانی، از جمله آزادی مذهب، آزادی بیان و آزادی اجتماع است که در میثاق های بین المللی حقوق بشر، از جمله کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، به رسمیت شناخته شده است.

با توجه به موارد فوق، از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تقاضا داریم:

۱. به طور فوری و مستقل این پرونده را بررسی و نسبت به نقض حقوق بشر مسلمانان شیعه در آلمان رسیدگی نماید.

۲. اقدامات الزامی را برای لغو حکم غیرقانونی مصادره مساجد و اعاده حیثیت این مراکز دینی را نسبت به دولت آلمان انجام دهد.

۳. عاملان این ظلم فاحش و غیرقانونی را مورد پیگرد قانونی قرار داده و مجازات نماید.

۴. تضمین نماید که دولت آلمان حقوق آزادی مذهب و سایر حقوق بنیادی پیروان اهل بیت را به طور کامل و موثراجرا کند.

۵. به مساجد و مراکز شیعه به دلیل نقض حقوق بشری آنها و خسارات مادی و معنوی در اثر حملات افراطی پلیس غرامت مناسب پرداخت شود.

همچنین از مقامات سازمان ملل متحد تقاضا داریم که اعتراضات شیعیان جهان را به اطلاع مقامات دولت آلمان برساند و پیگیریهای قانونی را برای احقاق حقوق آقای سایر پیروان اهل بیت علیهم السلام در این کشور المان و اتحادیه اروپا و سایر کشورها به عمل آورید.

امیدواریم که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود برای حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان از جمله در آلمان، قاطعانه عمل کند.

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی

قم المقدسه ۳ مرداد ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha