پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
تصاویر/ اختتامیه میثاق طلبگی سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ در مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی گفت: طلاب در مسیر تحصیل در حوزه علمیه باید همواره ثابت قدم باشند، زیرا پایداری در مسیر علم و عمل، با هدف خدمت به جامعه و ارتقاء فضایل انسانی امری مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، مراسم اختتامیه میثاق طلبگی سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در این مراسم به وظایف و آداب طلبگی اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب باید در دوران تحصیل در حوزه علمیه به چندین مورد توجه کافی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: یکی از این موارد شرافت علم است، یعنی اینکه طلاب درک عمیق و فهم صحیح از علم دین، که پایه‌گذار اعتقادات و رفتارهای صحیح است، را کسب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی خاطرنشان کرد: مورد دیگری که در بحث زی‌طلبگی بسیار مهم است، اخلاق به معنای پرورش روحی در کنار علم می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: قرآن کتاب وحی و کلام خداوند متعال است و تمسک به آن و حرکت در مسیر آن، سعادت اخروی و دنیوی ما را به‌دنبال دارد، لذا طلاب انس با قرآن، داشتن استاد اخلاق، اقامه نماز در اول وقت، توسل به اهل بیت(ع) را از اولویت‌های خویش قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی تصریح کرد: طلاب در مسیر تحصیل در حوزه علمیه باید همواره ثابت قدم باشند، زیرا پایداری در مسیر علم و عمل، با هدف خدمت به جامعه و ارتقاء فضایل انسانی امری مقدس است.

وی به برخی از اهداف طلبگی اشاره کرد و یادآور شد: اعتلای دین و معرفی آن به مردم، خدمت به امام زمان(عج) و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرصت‌هایی است که طلاب می‌توانند با تلاش و همت، به پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی کمک کنند و ارزش‌های والای انسانی و دینی را در جامعه ترویج دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha