پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
طلبه‌ باید متقی و باتقوا باشد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، وظیفه طلبه‌ها را خوب درس خواندن دانست و گفت: طلاب باید هرچه می‌توانند متقی و باتقوا باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدسعید حسینی در جمع طلاب جدیدالورود دوره میثاق طلبلگی در قمصر کاشان افزود: طلاب به دلیل اینکه خداوند متعال آنها را برای طلبگی انتخاب و در این راه قرار داده است، باید شاکر خداوند سبحان باشند.

وی با اشاره به آیه ۶ سوره یوسف (ع) در قرآن کریم، بیان کرد: خداوند متعال آن حضرت را بین مردم انتخاب و از راه‌های انحراف شیطانی به صراط مستقیم، هدایت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خداوند سبحان، طلاب جوان را نیز مانند حضرت یوسف (ع) انتخاب و آنها را در راه الهی به نام صراط مستقیم قرار داده است.

وی با قرائت بخش‌هایی از آیه ۱۳۰ سوره بقره به تفسیر آن در "المیزان" اشاره کرد و گفت: خداوند تبارک و تعالی حضرت ابراهیم (ع) به علت اخلاص بندگی، مقام ولایت را به ایشان اعطا و به پیامبری برگزید.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه تمامی مشاغل در رشته‌های مختلف مورد نیاز کشور جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: یکی از رشته‌ها و شغل‌ها، متصدی آن انبیای الهی هستند که وظیفه و رسالت پیامبران، دریافت دین خدا و رساندن آن به مردم است.

وی یادآور شد: اکنون با گذشت بیش از ۱۴ قرن، این وظیفه مهم و رسالت سنگین بر عهده عالمان دینی گذاشته شده و طلاب بتدریج عالمان دینی می‌شوند که وارث پیامبران و انبیای الهی هستند، یعنی خداوند سبحان طلبه‌ها برای این رسالت مهم برگزیده تا دینش را یاد بگیرند، عمل کنند و به دیگران برسانند.

شایان ذکر است: دوره میثاق طلبگی داوطلبان جدیدالورود مدرسه‌های علمیه منطقه کاشان به مدت یک هفته در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهر قمصر درحال برگزاری است.

در این دوره بیش از ۵٠ داوطلب در مقاطع تحصیلی سیکل، دیپلم و دانشگاهی از استان‌های مختلف کشور حضور دارند و از درس استادان مجرب و توانمند حوزه‌های علمیه کاشان و قم در زمینه‌های معرفتی و حوزه بهره می‌برند.

در دوره معرفتی میثاق برای طلبه‌های پذیرش شده سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳در مدرسه‌های علمیه منطقه کاشان، نظام تعلیم و تربیت حوزه، رسم طلبگی، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، دروس اخلاق و کار ویژه‌های روحانیت از جمله سرفصل‌ها و درس‌هایی است که برای داوطلبان ارائه می‌شود.

همچنین در این دوره افزون بر اینکه طلاب با رسالت‌های حوزه، کاربردهای حوزه در جامعه، رشته‌های تخصصی و تبیین و گسترش اسلام در جهان آشنا می‌شوند، با هدف ایجاد و تقویت روحیه، مسابقه‌های ورزشی، اردوهای زیارتی و برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز برای طلاب سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳در در نظر گرفته شده است.

مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان شامل شهرهای آران و بیدگل، بزرک، کاشان، قمصر، نطنز و نراق ۱۳مدرسه علمیه را زیر پوشش دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha