یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
دوره مهارت‌افزایی پژوهشی طلاب مدرسه‌های علمیه کاشان برگزار شد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه منطقه کاشان از برگزاری‌ دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی پژوهشی تابستانه طلاب مدارس علمیه این منطقه در مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) قمصر خبر داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، از برگزاری‌ دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی پژوهشی تابستانه طلاب مدارس علمیه این منطقه در مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) قمصر خبر داد و هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی پژوهشی با عنوان 'حجره پژوهش' را که با حضور چهار نفر از استادان حوزه علمیه برگزار شد را افزایش و ارتقای مباحث پژوهشی ویژه طلاب بیان کرد.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی پژوهشی تدوین شده در سطوح یک، دو و سه برای طلاب برگزار شد تا طلبه‌ها با استانداردهای طریقه نوشتن یک مقاله و انواع روش‌های تحقیق و پایان‌نامه‌نویسی آشنا ‌شوند.

معاون پژوهش حوزه علمیه منطقه کاشان، روش‌های پژوهش و مطالعه را یکی از دغدغه‌های دانشجویان و طلاب بیان کرد و گفت: در این دوره‌ها طلاب با انواع روش‌های مطالعه آشنا شدند و در نهایت روش صحیح مطالعه را فرا ‎گرفتند.

وی بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در پژوهش را از دیگر سرفصل‌های دوره مهارت‌افزایی پژوهشی تابستانه طلاب برشمرد و تصریح کرد: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه طلاب سه سطح با شرکت در کارگاه‌ها، ضمن آشنایی با فنون استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها (برنامه کاربردی) در گوشی‌های هوشمند همراه، بهره‌گیری از آنها را یاد گرفتند.

حجت‌الاسلام شبانی یادآور شد: در دوره مهارت‌افزایی پژوهشی تابستانه، طلبه‌ها با نرم‌افزارهای دیجیتالی حوزه‌های علمیه در راستای انجام کار تحقیق و پژوهش با هدف منبع‌یابی و همچنین آشنایی با منابع مختلف آموزش دیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha