پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
حجه الاسلام والمسلمین لروند، در جمع مردم روستای قارلق بزرگ کنگاور

حوزه/ حجت الاسلام لروند گفت: کسی که از زمان خودش عقب باشد، نمی تواند مسیر حق را از باطل تشخیص دهد و مسیر زندگی او به انحراف کشیده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام لروند، شب گذشته، در جمع مردم روستای قارلق بزرگ کنگاور، در سخنانی گفت: کسی که از زمان خودش عقب باشد، نمی تواند مسیر حق را از باطل تشخیص دهد و مسیر زندگی او به انحراف کشیده می شود.

خطیب مجلس، پس از قرائت دعای توسل و مداحی مداحان اهل بیت(ع)، در مراسم دهه دوم محرم گفت مردم نسبت به زمان سه دسته هستند:

۱- دسته ای همراه زمان هستند

۲_ دسته ای که عقب تر از زمان هستند

۳_ دسته ای که جلوتر از زمان حرکت می کنند که بهترین مردم این دسته هستند و مورد هجوم پیچیدگی ها قرار نمی گیرند.

حجت الاسلام لروند در ادامه با بیان اینکه بعضی از مردم زمان پیامبر اسلام(ص) در همان سالهای نخستین در شناخت حق و باطل دچار اشتباه شدند، گفت: به خاطر عدم بصیرت مردم آن دوران، ۵۰ سال پس از رحلت پیامبر(ص) همان امت، نوه او یعنی حسین بن علی(ع) را به شهادت رساندند، در حالی که می دانستند، پیامبر عزیز اسلام(ص)، زیر گلوی امام حسین (ع) را در کودکی می بوسید و به چشم خود دیده بودند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی از زمان خودت عقب می افتی نتیجه اش این می شود که همان مردم با اینکه می دانستند، امام حسین (ع) فرزند امام علی (ع) دلاور بدر و احد و حنین و خیبر است که فریادرس یتیمان و محرومان بود و نیک می دانستند امام حسین (ع) فرزند حضرت فاطمه زهراست که پیامبر (ص) در مقابل پای او بلند می شد و می فرمود «فاطمه بضعه منی» فاطمه(س) پاره تن من است، اما شهیدش کردند.

امام جمعه سابق کنگاور با یادی از شهید خدمت آیت الله رئیسی ، گفت همگان دیدید که «شهید جمهور»، بعضی شبها، مثل شبی که از سفر روسیه بر می گشت، چون صبح آن با مردم استان البرز دیدار داشت، اصلا استراحت نکردند، ولی بعضی مردم خیلی زود، این سید مظلوم را فراموش کردند، در صدر اسلام هم همین گونه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha