شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
دیدارآیت الله اعرافی با رئیس جمهور تاتارستان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: معتقدیم تمام ادیان و مذاهب به ویژه مسلمانان با هر نژاد و از هر کشوری می توانند با اتحاد و هم گرایی به صورت مستقل در برابر ظلم بایستد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار رئیس جمهور تاتارستان از مهمان نوازی ملت و دولت روسیه و ایالت غازان و رئیس جمهور تاتارستان تشکر کرد.

وی گفت: از مواضع و توجه ویژه‌ای که به روابطی که با جمهوری اسلامی ایران دارید تشکر می کنم و همچنین بابت هم دردی با ما بخاطر شهادت رئیس جمهور کشورمان نیز قدر دانی می کنم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که انقلاب اسلامی ایران از قم و حوزه های علمیه برخاست و با گزارشی از روند پیشرفت ها و تحولات علم و فن آوری در مجامع دانشگاهی و حوزه های علمیه در ایران افزود: معتقدیم تمام ادیان و مذاهب به ویژه مسلمانان با هر نژاد و از هر کشوری می توانند با اتحاد و هم گرایی به صورت مستقل در برابر ظلم بایستد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۶سال پیش در همین شهر نظریه عقلانیت اسلامی را مطرح و امروز افتخار داشتم که نظریه معنویت اسلامی را ارائه نمودم ما در کنار مردم فلسطین و غزه هستیم و معتقدیم در مسئله فلسطین اشغالی و برای رهایی این سرزمین از اشغال صهیونیست ها، باید با یکدیگر متحد شویم. 

در این دیدار رئیس جمهور تاتارستان نیز ضمن خوش آمد گویی به آیت الله اعرافی و هیئت همراه بر ارتباط موثر میان دو کشور تاکید کرد و سخنانی را در مورد وضعیت مسلمانان در روسیه و منطقه تاتارستان ارائه کرد و بر ضرورت وحدت و ارتباط موثر روابط همه جانبه کشورهای مسلمان به ویژه ارتباط با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های علمی و اسلامی در ایران به ویژه در عرصه های علمی و دینی ابراز خرسندی کرد و گفت امیدوارم به زودی مجددا دیداری از ایران به ویژه شهر قم داشته باشم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha