شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
خاتمی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم هر دو در معرض آزمون بزرگی قرار دارند، گفت: بهترین راهکار این است هر دو منویات رهبری را محقق و انتظارات مردم را برآورده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت نسبی خوب مردم به ویژه دور دوم این رخداد ملی اظهار داشت: طی هفته گذشته رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس فرامین مهمی را بیان کردند که لزوم توجه مجلسی‌ها و دولت چهاردهم به آن ضروری است.

وی با بیان اینکه رهبری در فرامین خود فرمودند پس از این وقایع، آخرین امتحان، امتحان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم است، گفت: ایشان در این خصوص اعلام کردند که دولت کابینه خود را برای رأی اعتماد به مجلس معرفی کند و در واقع حجت را تمام کردند.

امام جمعه زنجان، با تأکید بر اینکه دولت چهاردهم در معرفی کابینه خود بر معیارهای مد نظر رهبری توجه جدی داشته باشد، ادامه داد: امیدواریم با آزمون حال حاضر کابینه دولت، تحقق منافع ملی را به دنبال داشته باشد و همچنین اندیشه‌های رهبری نیز مبنی بر معرفی کابینه‌ای همتراز جمهوری اسلامی تحقق یابد و موجب رضایت مردم و ایشان شود.

وی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه‌ برکات فراوانی دارد، اظهار کرد: یکی از این برکات شکست طاغوت و شکل گیری جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه در کشور پنجم مرداد سال ۵۸ به امامت آیت الله طالقانی اقامه شد، یادآور شد: آیت الله طالقانی نیمی از عمر خود را در زندان‌ سپری کرد.

وی با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه اسلام نیز توسط پیامبر اکرم(ص) برپا شد، ابراز کرد: بالاترین ذکر و عبادت نماز جمعه است و از ابعاد مختلف اهمیت دارد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بزرگترین اجتماع سیاسی و عبادی مسلمانان در هر هفته برگزاری نماز جمعه است و به نوعی، وحدت و همدلی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، به ۶ مرداد روز فرهنگ عمومی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: هر جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه و بالندگی برسد، باید نیروهای توانمند ماهر و دانشمند را تربیت کند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه به لحاظ پیشرفت علمی اول است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ میلیون سرمایه عظیم دانشمند در کشور وجود دارد که باید به نحو مطلوب از آنان استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، با بیان اینکه چند سال پیش رهبری در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی بر لزوم مهارت‌آموزی سربازان تاکید کردند، خاطرنشان کرد: مهارت آموزی برای سربازان می‌تواند تاثیر فراوانی داشته باشد چرا که پس از اتمام سربازی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

وی همچنین به ۶ مرداد سال ۵۸ سالروز همه پرسی برای اصلاح قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: محتوا و قالب در کشور مردم هستند چرا که در ابعاد مختلف و انتخاب‌های گوناگون نقش آفرینی می‌کنند و لذا اصلاح قانون اساسی ضرورتی بود که توسط مجلس خبرگان انجام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha