شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
السيد صدر الدين القبانجي

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی، گفت: هدف از قیام امام حسین (علیه السلام) تثبیت اصل ایثار و شهادت و اصلاح افکار عمومی بود که حاکمان در پی به انحراف کشیدن آن بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم فاطمیه نجف اشرف برگزار شد، گفت: هدف از قیام امام حسین (علیه السلام) تثبیت اصل ایثار و شهادت و اصلاح افکار عمومی بود که حاکمان در پی به انحراف کشیدن آن بودند.

وی اشاره کرد: هیئت وزیران به اتفاق آرا قانون حشد الشعبی را تصویب کرده و برای رأی گیری به مجلس نمایندگان ارائه کرد. این قانون برای حمایت از حقوق اعضای حشد الشعبی است که عراق را از فروپاشی نجات داد.

امام جمعه نجف اشرف افزود: افکار عمومی به جز برخی صداهای کینه توزانه که در مقابل قانونگذاری قرار می گیرند موافق این قانون هستند و از مجلس نمایندگان می خواهیم که برای تضمین حقوق نیروهای حشد الشعبی، قانون این حقوق را تصویب کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه بیان داشت: مقامات آلمانی به پنجاه و سه مقر، مسجد و حسینیه مرکز اسلامی هامبورگ که هشتاد سال پیش توسط آیت الله بروجردی تأسیس شده بود، به بهانه اینکه این مرکز از تروریسم حمایت می کند، حمله کردند، این در حالی است که دولت آلمان به داعشی ها اجازه می دهد تا با خیال راحت در قلمرو آن زندگی کنند.

وی از اعلام آمادگی استانداری کربلای معلی برای استقبال از ۲۵ میلیون زائر در ایام اربعین تشکر کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به ایام محرم اشاره کرد و گفت: ما در ایام محرم الحرام و شهادت امام حسین (علیه السلام) قرار داریم در اینجا یک سوال پیش می آید که چرا امام حسین (ع) قیام کردند؟

وی در ادامه گفت: امام حسین (علیه السلام) به قول برخی برای قدرت قیام نکردند، بلکه قیام ایشان به دو دلیل بود. اول، فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر و اصل شهادت و ایثار به مسلمانان است که تجسم آن را در بقای امت اسلامی می بینیم.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: دلیل دوم اصلاح و مصونیت افکار عمومی است؛ به گونه ای که افکار عمومی به نفع حاکمان انحرافی و انحراف حقایق شکل گرفته بود، در اینجا امام حسین (علیه السلام) در جهت اصلاح افکار عمومی حرکت کرده و همچنان تا امروز ادامه دارد.

وی در پایان گفت: امام حسین (علیه السلام) در هر دو امر موفق بودند و این همان چیزی است که امروز در واقعیت اسلامی و جهانی خود می بینیم که امروز به برکت امام حسین (علیه السلام) افکار عمومی در برابر مقامات ظالم و ستمگر شروع به شکل گیری کرده است و روحیه جانفشانی و فداکاری در سراسر جهان اسلام گسترش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha