شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
السيد صدر الدين القبانجي

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، گفت: امروز ما برای قیام امام حسین (علیه السلام) نیاز به بازاریابی و معرفی رسانه ای داریم، پس باید آن را به همه دنیا عرضه کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: امروز ما برای قیام امام حسین (علیه السلام) نیاز به بازاریابی و معرفی رسانه ای داریم، پس باید آن را به همه دنیا عرضه کنیم.

وی به مناسبت روز جهانی جوان گفت: اسلام می فرماید جوانان به اضافه ی هدایتشان، حقوقی دارند، در حدیث رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلّم) می فرماید: «به شما توصیه می کنم به جوانان نیکی کنید. جوانان، چون آنها مهربان ترین اند».

امام جمعه نجف اشرف افزود: امّا تفکرات غیر دینی غربی می گوید که حقوق جوانان در کنار ضلالت و فساد آنهاست و این کار تمدن غرب است که امروز در صدد تغییر خلقت خداوند از زن به مرد و بالعکس و از انسان به حیوان است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص حوادث نوار غزه گفت: تعداد شهدای غزه به ۴۰ هزار شهید رسیده است که در اظهارات عمومی، رسمی و مذهبی یهودیان می گویند که مردم غزه باید کشته شوند حتی فرزندانشان و این حق ماست و عدالت است که ما این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: تسلیم شدن در برابر اسرائیل به معنای کشتن دو میلیون فلسطینی است و مقاومت به هر قیمتی باید ادامه یابد و خداوند به ما وعده پیروزی داده است.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های دینی اشاره کرد: در فضیلت زیارت امام حسین (علیه السلام) روایاتی از ائمه اطهار (علیهم السلام) نقل شده است، چنان که از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که حضرت فاطمه الزهرا(س) در کنار قبر فرزندش حسین (ع) حاضر می شوند و برای زائرانش طلب آمرزش می کنند.

وی ادامه داد: در روایتی از امام صادق (علیه السلام) می فرماید: گویا به خدا قسم ملائکه مؤمنان را بر سر قبر حسین (علیه السلام) ازدحام کرده اند و صورت زائرین را مسح می کنند در حالی که غذا، غذای بهشت است.

امام جمعه نجف اشرف در مورد جهانی شدن قیام حسینی گفت: امام مهدی (عج) اولین کسی است که در کعبه می‌ایستد و می‌گوید: «ای مردم دنیا، جدم حسین تشنه کشته شد». اولین امامی که پس از ظهور امام زمان (عج) از آخرت باز می گردد، امام حسین (علیه السلام) است و پرچمدار آن حضرت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha