شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
نماز جماعت مدارس

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم اعلام کرد: با پیگیری‌هایی که صورت‌گرفته از ابتدای سال تحصیلی ۲۸ هزار امام‌جماعت در کل کشور با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به مدارس آموزش‌وپرورش اعزام می شوند که حدود هزار امام‌جماعت در استان قم خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست شورای اقامه نماز استان قم به ریاست آیت‌الله سید محمد سعیدی و با حضور سید محمد آقامیری استاندار قم و جمعی از مدیران استانی پیش از ظهر امروز ۶ مرداد ۱۴۰۳ در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام عرب‌پور دبیر ستاد اقامه نماز استان قم با ارائه گزارشی از دو برنامه شاخص ستاد اقامه نماز استان قم گفت: نسل نو برای ستاد اقامه نماز اهمیت ویژه‌ای داشته و دغدغه همیشه ستاد اقامه نماز بحث نماز مدارس بوده است؛ ما اعتقاد داریم که اگر نماز مدارس و نسل نو به‌صورت مطلوب در جامعه عملیاتی و اقامه شود در آینده مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

به گفته دبیر ستاد اقامه نماز استان قم با پیگیری‌هایی که صورت‌گرفته از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴، ۲۸ هزار امام‌جماعت در کل کشور با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به مدارس آموزش‌وپرورش اعزام خواهند شد که کمتر از هزار امام‌جماعت در استان قم خواهند بود و ما در استان قم از نظر امام‌جماعت مدارس مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که تعداد زیادی از مدارس ما قدیمی ساخت است و حدود ۵۰ مدرسه نمازخانه‌هایشان مشکل فرش دارد که خیران متقبل شدند تا اول مهرماه ۵ هزار متر فرش سجاده‌ای برای حدود ۲۰ مدرسه تقدیم آموزش‌وپرورش شود تا مدرسه‌ای در شهر قم نداشته باشیم که مشکل نمازخانه داشته باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به مصوبات جلسه گذشته در رابطه‌ با مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی، گفت: به فضل الهی مساجد بین‌راهی شکل خوبی گرفته و به‌ویژه در بحث سرویس‌های بهداشتی هزینه‌هایی شده است؛ اگرچه وضعیت مطلوب نیست، ولی نسبت به قبل بهتر شده است.

عرب‌پور در رابطه‌ با عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بحث اقامه نماز با بیان اینکه ما اقامه نماز را در همه دستگاه‌ها داریم، گفت: از ۷۸ دستگاه که در سال ۱۴۰۲ ارزیابی شده است ۲۱ دستگاه بالاترین رتبه را کسب کرده‌اند، ۲۷ دستگاه قابل‌قبول و شایسته تقدیر هستند و ۳۰ دستگاه هم رتبه ضعیف را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت نمازخانه‌های مراکز بهداشتی و درمانی استان قم گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشکل نمازخانه بیمارستان‌ها حل شده و همچنین درمانگاه‌ها هم به‌غیراز یک درمانگاه مشکلی ندارند و تنها مکان‌هایی که شکایات مردمی نسبت به آن‌ها زیاد است ساختمان‌های پزشکان است که متأسفانه متولی مشخصی ندارند.

استاندار قم: اقامه نماز در ادارات جدی گرفته شود

سیدمحمد آقامیری استاندار قم هم در این نشست، نماز را موضوع بسیار مهمی دانست که می‌تواند گره‌های جامعه را باز کند، اظهار داشت: اقامه نماز باید در ادارات ما جدی گرفته شود و ما بارهاوبارها در جلسات متعدد گفته‌ایم که رئیس دستگاه باید در نماز جماعت شرکت کند تا معاونان و کارمندان هم به نماز بروند.

وی با بیان اینکه ما تأکید کرده‌ایم که در ادارات در وقت نماز مراجعین ارجاع داده نشوند، گفت: مردم وقتی بدانند که مدیر و رئیس این دستگاه اهل نماز است و در نمازخانه حضور دارد اول خودش هم انگیزه پیدا می‌کند در نماز جماعت شرکت کند و نسبت به آن دستگاه خوش‌بین می‌شود.

به گفته استاندار قم، اگر کارمندان از روی اعتقاد و باور قلبی نسبت به نماز توجه پیدا کنند قلبشان نسبت به مردم هم رئوف می‌شود و از روز اعتقاد و باور قلبی به مردم خدمت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha