یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
اراک

حوزه / مخلص الائمه گفت: اشتغالزایی پایدار و کاهش نرخ بیکاری در کشور از توفیقات مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، فرزاد مخلص الائمه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان مرکزی با اشاره به رشد سرمایه گذاری در دولت سیزدهم، اظهار داشت: برپایه آخرین گزارش اتاق بازرگانی ایران، استان مرکزی رتبه اول در زمینه فضای کسب و کار را کسب کرده هرچند شرایط موجود مورد رضایت نیست و برای دستیابی به فضای مطلوب باید تمام ظرفیت‌ها را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی اتفاقات مناسبی در سطح کلان رخ داد، گفت: در این بازه زمانی نرخ بیکاری استان مرکزی با ۳.۱ درصد کاهش به ۴.۸ درصد رسیده که در بین ۳۱ استان کمترین نرخ بیکاری را در کارنامه خود ثبت کرده، همچنین کمترین میزان نرخ بیکاری از دوران دفاع مقدس تاکنون بوده است.

استاندار مرکزی ابراز کرد: بر اساس آخرین گزارش، استان مرکزی در تحقق اشتغال تعهد شده رتبه دوم کشور را به دست آورده و با تعامل و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مرکزی رتبه سوم کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه میزان ارزش افزوده محصولات صادراتی استان مرکزی نسبت به میانگین کشور ۲ برابر است، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بالغ بر ۴ میلیون و ۷۸۰ تن محصول از استان مرکزی صادر شده که ارزش کالاهای صادراتی ۳۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

مخلص الائمه با بیان اینکه اشتغالزایی پایدار و کاهش نرخ بیکاری در کشور از توفیقات مهم دولت سیزدهم است، اضافه کرد: علاوه بر این، ارزش تجارت خارجی مرکزی ۵۱۴۶ میلیون دلار بوده که با تحقق این مهم درآمد گمرکات استان رشد ۴۸۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha