سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
آمبولانس

حوزه/ حجت‌الاسلام رضوانی با تشریح مشکلات بهداشتی درمانی جنوب کرمان گفت: بانوان در روستاهای کرمان مانند قدیم به صورت طبیعی در خانه زایمان می‌کنند.

حجت‌الاسلام امین رضوانی امام‌جمعه شهرستان قلعه‌گنج از استان کرمان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره خرابی آمبولانس و مشکلات بهداشت و درمان منطقه گفت: شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان جمعیت هشتاد هزار نفری را در جغرافیایی به مساحت چهاده هزار و دویست کیلومتر مربع دارد که از نخستین تا آخرین روستای آن تقریباً ۲۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

امام‌جمعه شهرستان قلعه‌گنج درباره وضعیت مراکز بهداشت این منطقه توضیح داد: یازده مرکز بهداشت فعال در این شهرستان قرار دارد؛ در این مراکز، شرایط خدماتی که به مردم ارائه می‌شود و خصوصاً جذب پزشک با شرایط آب و هوایی بسیار سخت و کمبود امکانات بسیار سخت است.

وی درباره پایگاه‌های اورژانس گفت: شش پایگاه اورژانس ۱۱۵ داریم که اکثر آمبولانس‌های این پایگاه‌ها فرسوده و بالای بیست سال عمر دارند؛ فقط یک آمبولانس در سال ۱۴۰۰ بنیاد مستضعفان داده است و بیشتر این‌ها به مدت طولانی برای تعمیر به جاهایی فرستاده می‌شود و مردم همیشه در این زمینه مشکل دارند.

حجت‌الاسلام رضوانی درباره همین آمبولانس‌های فرسوده گفت: این آمبولانس‌ها تجهیزات آنچنانی هم ندارد؛ مثلاً دوستان متخصص می‌گویند که آمبولانسی باید باشد که الکترو شوک داشته باشد و بتواند بیمار را از این شهر به آن شهر یا از این پایگاه به آن پایگاه جابجا کند.

امام‌جمعه شهرستان قلعه‌کنج با توضیحی درباره مشکلات مردم روستاهای استان کرمان تصریح کرد: مسافت طولانی و جاده‌های غیر استاندارد، منطقه کوهستانی که به سختی می‌شود به آنجا رفت؛ نگاه ویژه مسئولان به مردم این مناطق برای دنیا و آخرتشان مفید خواهد بود.

وی از جایگاه امامت جمعه صحبت کرد و افزود: مردم بنده و دیگر ائمه جمعه را به عنوان نمایندگان رهبر معظم انقلاب می‌شناسند؛ چون چنین دیدگاه و انتظارات بسیاری دارند ما نیز بیشتر از توان و مسئولیت خود پیگیر هستیم و این پیگیری را از مسئولیت‌های خدایی خود می‌دانیم؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی هم فرمودند «به این‌ها برسید که توان شکایت و اعتراض ندارند».

حجت‌الاسلام رضوانی با انتقاد از امکانات بسیار کم دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال و جنوب استان کرمان گفت: بیمارستان این شهرستان ۳۲ تخت خوابه است؛ با این جمعیت استاندارد چیست؟ ما زایشگاه داریم اما امکانات نداریم؛ بانوان در روستاها مانند قدیم به صورت طبیعی در خانه زایمان می‌کنند؛ پزشکان ماندگار نیستند، چون شرایط آب و هوا و هم امکانات اولیه‌ای ندارند که زندگی درستی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha