سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
پزشکیان

حوزه/ رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم با تحکیم و تقویت تعاملات، هر چه بیشتر مرزهای جغرافیایی را به دروازه‌های دوستی و مودت دو ملت تبدیل کنیم، گفت: اگر چه بدخواهان روابط دوستانه ایران و ترکمنستان می‌خواهند ما را از هم دور کنند، اما اراده ما بر خواست آنها غلبه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مسعود پزشکیان امروز سه‌شنبه در دیدار آقای «رشید مردوف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، ارتباطات دو کشور را دارای سابقه‌ای دیرین و متکی بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی دانست و تصریح کرد: تعمیق روابط با همسایگان محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که این رویکرد علاوه بر منافع و مزیت فراوان برای دوکشور و منطقه، امری متکی بر توصیه‌های دینی نیز هست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم با تحکیم و تقویت تعاملات، هر چه بیشتر مرزهای جغرافیایی را به دروازه‌های دوستی و مودت دو ملت تبدیل کنیم، افزود: اگر چه بدخواهان روابط دوستانه ایران و ترکمنستان می‌خواهند ما را از هم دور کنند، اما اراده ما بر خواست آنها غلبه خواهد کرد.

پزشکیان همچنین مفاخر و شخصیت‌های فرهنگی مشترک ایران و ترکمنستان را ظرفیت مناسبی برای تحکیم بیش از پیش روابط سیاسی فیمابین دانست و بر تلاش بیشتر برای ارتقای تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

«رشید مردوف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان از سوی مردم ایران اظهار داشت: حضور بنده در ایران به منظور اعلام عزم و اراده سران ترکمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه و برادرانه فیمابین است.

معاون نخست وزیر ترکمنستان با اشاره به سخنان رئیس جمهور کشورمان درباره اینکه اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور بستر مناسبی برای ارتقای سطح روابط است، گفت: روابط دو ملت ایران و ترکمنستان فراتر از همسایگی است و ما کاملا مصمم و علاقمند به توسعه همه جانبه این روابط هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha