سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
انسان‌شناسی حرکات آیینی و نمایشی

حوزه/ کتاب «انسان‌شناسی حرکات آیینی و نمایشی» نوشته‌ی آنیا پیترسون رویس و ترجمهٔ منصوره علیمددی، اولدوز نژادی در نوبت سوم با ۲۹۲ صفحه به قیمت ۲۲۰ هزار تومان به همت انتشارات پارت به‌تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «انسان‌شناسی حرکات آیینی و نمایشی» نوشته‌ی آنیا پیترسون رویس و ترجمهٔ منصوره علیمددی، اولدوز نژادی در نوبت سوم با ۲۹۲ صفحه به قیمت ۲۲۰ هزار تومان به همت انتشارات پارت به‌تازگی منتشر شده است.

کتاب «انسان‌شناسی حرکات آیینی و نمایشی» با موضوع تئاتر برای علاقه‌مندان به این حوزه و تقویت زبان بدن در تئاتر گردآوری شده است.

کتاب «انسان‌شناسی حرکات آیینی و نمایشی» به‌صورت جامع به موضوع حرکات بدنی در آیین‌ها و نمایش‌های مختلف می‌پردازد. این کتاب به بررسی این می‌پردازد که چگونه حرکات بدنی و رقص‌ها در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف توسعه یافته‌اند و چه نقشی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی ایفا می‌کنند.

نویسنده با استفاده از روش‌های تحقیق انسان‌شناسی، تاریخی و تطبیقی، به بررسی موارد زیر پرداخته است:

ریشه‌ها و تکامل حرکات آیینی، نقش اجتماعی و فرهنگی حرکات، تأثیرات متقابل بین حرکات آیینی و هنرهای نمایشی و مطالعه موردی از فرهنگ‌های مختلف

این کتاب با استفاده از تصاویر و تحلیل‌های دقیق، خواننده را به دنیای غنی و متنوع حرکات آیینی و نمایشی می‌برد و نشان می‌دهد که چگونه این حرکات بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی فرهنگی و اجتماعی جوامع مختلف هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha