سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
غلامحسین محسنی اژه ای

حوزه/ رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه در هر نقطه‌ای که لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت‌دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، عصر امروز سه‌شنبه ۹ مرداد، طی سخنانی در آیین تحلیف رئیس‌جمهور که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، شهدای گرانقدر، شهید بزرگوار و والامقام سپهبد عزیز حاج قاسم سلیمانی و همچنین یاد شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان، اظهار کرد: از خداوند متعال علو درجات را برای همه شهدا و امام شهدا مسئلت دارم.

رئیس عدلیه افزود: خداوند متعال را سپاسگزاریم در شرایطی که مردم ایران اسلامی در غم و اندوه از دست دادن رئیس جمهور محبوب خود بودند و بدخواهان و معاندین به فتنه‌گری خود می‌افزودند، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال آرامش، امنیت، رقابت و سلامت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: مردم در پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند و این انتخاب در روز ۷ مرداد سال جاری طی مراسمی رسمی توسط مقام معظم رهبری تنفیذ گردید و رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را عهده‌دار شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان در پیشگاه قرآن کریم و در برابر نمایندگان ملت شریف ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد، همه استعداد و صلاحیت‌های خود را در انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته است به کار گیرد، خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور و ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی از حق و گسترش عدالت نماید، از هرگونه خودکامگی پرهیز کند، از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کند و در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد؛ مسئولیت بسیار سنگین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: رئیس‌جمهور با استعانت از خداوند متعال و پیروی از پیامبر عظیم‌الشأن و ائمه اطهار علیهم‌السلام از قدرتی که مردم به عنوان امانتی مقدس به وی سپرده‌اند همچون امینی پارسا و فداکار نگاهداری می‌کند و آن را به منتخب بعد از خود می‌سپارد.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: رئیس‌جمهور محترم از ایام انتخابات تا امروز بارها تکرار کرده‌اند که به تأسی از فرمایش امیرالمومنین علیه‌السلام این قدرت را امانت می‌داند نه طعمه؛ و همه همّ خود را در راستای تحقق عدالت و پیشرفت و تعالی کشور به کار خواهد بست.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: اینجانب ضمن تبریک مجدد به رئیس‌جمهور محترم از خداوند متعال توفیق ایشان را در تحقق مسئولیت سنگین ریاست جمهوری خواستارم.

رئیس عدلیه افزود: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند قوه قضائیه در هر نقطه‌ای که لازم باشد در کمک به دولت حضوری فعال خواهد داشت و در مسائل اولویت‌دار کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha