چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
ابو القاسم رضوی

حوزه/ امام جمعه ملبورن، حجت الاسلام و المسلمین سید ابو القاسم رضوی، با کلمات قاطع، به شدت تروریسم دولتی را محکوم کرد و از طریق سفارت پاکستان سوال کرد که آیا مسلمانان پاراچنار انسان نیستند؟ آیا آنها برادران شما نیستند؟ آیا وظیفه دولت پاکستان نیست که از جان، مال و آبروی آنها محافظت کند؟ چرا آنها هدف تروریسم هستند؟

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،امروز چهارشنبه، ۳۱ اوت ۲۰۲۴، مسلمانان استرالیا در مقابل کمیسیون عالی‌رتبه پاکستانی‌ها در کانبرا تظاهرات کردند.

تظاهرات با قرائت قرآن مجید آغاز شد. دلیل این تظاهرات جنگی است که طی شش روز گذشته بر شیعه‌های صلح‌طلب پاراچنار تحمیل شده است و همچنان دولت پاکستان به عنوان تماشاچی باقی مانده است. مسیرهای پاراچنار بسته شده و شیعیان در محاصره هستند.

در این تظاهرات، تعداد زیادی از مردم از شهرهای مختلف استرالیا از جمله ملبورن، سیدنی و کانبرا شرکت کردند. سخنرانان در سخنان خود به شدت نسل‌کشی شیعه‌ها از سال ۱۹۸۰ تاکنون را محکوم کرده و خواستار پایان فوری جنگ شدند.

مسلمانان استرالیا  علیه نسل‌کشی شیعیان در پاراچنار به خیابانها ریختند

امام جمعه ملبورن، حجت الاسلام و المسلمین سید ابو القاسم رضوی، با کلمات قاطع، به شدت تروریسم دولتی را محکوم کرد و از طریق سفارت پاکستان سوال کرد که آیا مسلمانان پاراچنار انسان نیستند؟ آیا آنها برادران شما نیستند؟ آیا وظیفه دولت پاکستان نیست که از جان، مال و آبروی آنها محافظت کند؟ چرا هدف تروریسم هستند؟ پاراچنار از چهار طرف تحت حمله است. دستگاه‌های دولتی چه زمانی بیدار خواهند شد؟ این ظلم پنهان شده است و در رسانه‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد. مردم پاراچنار از نیازهای اساسی مانند دارو و غذا محروم هستند. یکی از بدترین وقایع تاریخ انسانی، حمله به آمبولانس‌های حمل مجروحان و بی‌توجهی مسئولان امنیتی است. ۴۲ نفر به شهادت رسیده و بیش از صد نفر زخمی شده‌اند که نیاز به درمان دارند. ما خواهان برقراری صلح دائمی در منطقه، درمان زخمی‌ها، جبران خسارت به خانواده‌های شهدا و مجازات سخت مسئولان تروریسم هستیم.

مسلمانان استرالیا  علیه نسل‌کشی شیعیان در پاراچنار به خیابانها ریختند

مسلمانان استرالیا  علیه نسل‌کشی شیعیان در پاراچنار به خیابانها ریختند

مولانا اخلاق شریعتی نیز خواستار توقف ادامه حمله به مومنین پاراچنار شد. سپس، مولانا واجد نیز در سخنرانی خود به شدت تروریسم را محکوم کرده و خواستار برقراری صلح شد.در پایان، یادداشتی به سفیر پاکستان تقدیم شد و اطمینان داد که پیام معترضین را به دولت منتقل کند.

مسلمانان استرالیا  علیه نسل‌کشی شیعیان در پاراچنار به خیابانها ریختند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha