چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خاضع

حوزه / رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اقدامات مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مردمی سازی مراسم‌های انقلاب و فعال نمودن تشکل‌های مردم نهاد و بهره‌گیری از ظرفیت این تشکل‌ها در راستای افزایش مشارکت مردم در مراسم و مناسبت‌های انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید جواد خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تأسیس سالروز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه اظهار داشت: دو عملیات مهم طوفان الاقصی و وعده صادق بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد و به لطف الهی این خون‌ها هدر نخواهد رفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد ماه سال ۱۳۵۹ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و موضوع فعالیت این شورا، سیاست گذاری، ساماندهی، برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری مراسم، مناسبت‌های ملی و انقلابی و همکاری در مناسبت‌های مذهبی است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ دستگاه اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوده و با همکاری هم بستر مناسب جهت تعظیم شعائر، بزرگداشت ایام الله، زنده نگه‌داشتن مناسبت‌های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ دینی و انقلابی را در دستور کار دارند.

حجت الاسلام خاضع ادامه داد: این شورا نهادی است که پرچمدار و داعیه دار بزرگداشت مراسم و مناسبت‌های دینی و انقلابی از جمله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، ۱۴ خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر، بزرگداشت شهدای هشتم شهریور، یوم الله ۱۳ آبان، روز تسخیر لانه جاسوسی و همچنین روز دانش آموز، روز قدس، یوم الله ۹ دی، دهه فجر انقلاب اسلامی و راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: به غیر از این مناسبت‌ها، رویکرد جدیدی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تحت عنوان مناسبت‌های انقلابی، دینی و مذهبی نیز در دستور کار این شورا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی مثل هفته وحدت، دهه امامت و ولایت، دهه کرامت، دهه مهدویت نیز جز برنامه‌های این مجموعه است، یادآور شد: با توجه به عضویت نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و هماهنگی و یکپارچگی خوبی که بین دستگاه‌ها وجود دارد، تحت اشراف نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و با بسیج همه ظرفیت‌ها، امکانات و تقسیم کار دقیق، مقرر شده تا مناسبت‌های مذهبی نیز در این نشست‌ها برنامه‌ریزی و سازماندهی لازم برای آنها صورت گیرد.

حجت الاسلام خاضع، با بیان اینکه در کمیته‌ها و کارگروه‌های مربوطه هر دستگاه مثل گذشته کارها انجام می‌شود و هدف کار اجرایی نیست، ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تلاش می‌کند با برگزاری مراسم و مناسبت‌های انقلابی و با حضور پرشور و باشکوه مردم همیشه در صحنه، جمهوریت نظام را متبلور و پشتوانه مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمع‌ها را در حقیقت به منزله تزریق خون جدیدی به رگ‌های انقلاب و جامعه دانست و گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های روز قدس، ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن به مثابه نفس تازه برای انقلاب است، زیرا انقلاب اسلامی ایران یک نظام مردمی بوده و به مردم اتکا دارد و حضور مردم در صحنه، نقش برجسته‌ای در استمرار و از عوامل مهم امنیت ساز کشور است.

وی از اقدامات مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مردمی سازی مراسم‌های انقلاب و فعال نمودن تشکل‌های مردم نهاد و بهره‌گیری از ظرفیت این تشکل‌ها در راستای افزایش مشارکت مردم در مراسم و مناسبت‌های انقلاب دانست.

حجت الاسلام خاضع اظهار کرد: از مرداد ماه سال گذشته تاکنون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در مجموع با توجه به حادثه‌ غزه و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه سه راهپیمایی سراسری در حمایت از غزه و پنج راهپیمایی استانی تحت عنوان «جمعه‌های خشم» که حدود ۱۰۰ راهپیمایی در شهرها، بخش‌ها و مناطق استان می‌شود، برگزار کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در مجموع برای حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی ۱۳۵ راهپیمایی و همچنین ۵۰ تجمع اصناف و اقشار مختلف در سطح استان برگزار شد.

وی برگزاری راهپیمایی در حمایت از عملیات «وعده صادق» و راهپیمایی در زمینه محکومیت حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان را از دیگر فعالیت‌های این شورا خواند و بیان کرد: با توجه به حادثه‌ای که برای رئیس جمهور شهید اتفاق افتاد، ۱۳۹ مراسم بزرگداشت ویژه شهادت شهید جمهور و همراهان در سراسر استان برگزار شد.

حجت الاسلام خاضع اظهار کرد: به طور کلی در همه مناطق مختلف استان در یک سال گذشته تعداد ۶ هزار برنامه، مراسم و راهپیمایی در سراسر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و بیش از ۹۰ جلسه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای بزرگداشت مناسبت‌های انقلابی و تعظیم شعائر الهی در سطح استان برگزار شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک همایش بسیار خوب تحت عنوان همایش استانی «نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی» که برای نخستین بار این مراسم در سطح کشور اتفاق افتاد و ضمن استفاده از بیانات نماینده ولی فقیه در استان، نهادهای مردمی فعال در مناسبت‌های انقلابی استان نیز تجلیل شدند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha