پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
رذ

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان بر تقویت مبانی دینی با استفاده از آثار آیت الله شهید مطهری و آیت الله مصباح «طرح ولایت» و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در نشستی پیرامون منظومه فکری رهبر معظم انقلاب و کتب استاد شهید مطهری که در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) کاشان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) بر تقویت مبانی دینی با استفاده از آثار آیت الله شهید مطهری و آیت الله مصباح «طرح ولایت» و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب تأکید کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آیت الله مصباح در کتاب اصول عقاید اسلامی چندین عامل را دلیل دین گریزی اعلام کرد که یکی از این عوامل عملکرد ضعیف متدینین است، اظهار داشت: این نگرش که برخی نماد دین داری معرفی شوند، سوء رفتار و عملکرد بد آن‌ها سبب دین گریزی می‌شود در حالی که ما دین را از افراد نمی‌گیریم، دین گوهری است که اصول و فروع دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: سند بالا دستی ملاک فعالیت برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است و بیانیه گام دوم در تمامی فعالیت‌های فرهنگی و تبیینی باید به عنوان سند بالا دستی قرار داشته باشد.

وی افزود: اگر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مطالعه آثار شهید مطهری را سفارش می‌کنند، برای این است که منظومه فکری شهید مطهری در واقع شناخت کامل اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، با بیان اینکه مطالعه ۷۰ کتاب شهید مطهری به معنای دریافت یک دوره معارف دین است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب همین ویژگی را برای آیت الله مصباح ذکر می‌کنند و ایشان را مطهری زمان معرفی کردند.

وی با بیان اینکه شناخت منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، اقتدا و تأسی به ایشان است، یادآور شد: برای این که مرحله اول فراگیر شود نیاز به تبلیغ بیشتر داریم.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار کرد: باید دید منظومه فکری رهبر معظم انقلاب کدامیک از توصیه‌های بیانیه را در بر می‌گیرد و روی آن تمرکز و فعالیت کرد.

گفتنی است در این مراسم که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد، از مدیران برتر و نمونه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha