دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
محمد حسنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی گفت: تنها راه ایجاد امنیت فکری در جامعه پناه بردن به قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره قرآنی سراسری تنویر ارتش که امروز در مرکز همایش‌های شهید سپهبد صیاد شیرازی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: حضور در این جشنواره بسیار مسرت‌بخش و دلچسب است، چرا که موضوع آن قرآن کریم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با اشاره به وجود گروه‌های توانمند در زمینه‌های قرآنی، سرود، تئاتر، تواشیح، مداحیو مجری‌گری در ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: حضور گروه‌ها و افراد کارآمد در زمینه‌های مختلف نشانه مدیریت درست منابع انسانی در ارتش است که این سازمان را در زمینه‌های مطرح شده خودکفا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی، با بیان اینکه دو نوع خوراک و لقمه وجود دارد، تصریح کرد: لقمه را می‌توان بر دو قسم مادی و معنوی تقسیم کرد، لقمه در بُعد مادی‌اش مربوط می‌شود به نانی که یک انسان بر سر سفره خانواده‌اش می‌آورد که می‌تواند منبع آن حلال یا حرام باشد.

وی ادامه داد: لقمه حرام مادی این قابلیت را دارد که انسان را از مسیر درست و مستقیم خارج ‌کند، برای مثال در واقعه کربلا، دشمنان امام حسین(ع) شکم‌هایشان از لقمه حرام پر شده بود که گوش‌ها و چشم‌هایشان در مقابل حقیقت‌ها و سخنان امام بسته شده و ایشان را به شهادت رساندند، بنابراین لقمه حرام بسیار خطرناک است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با اشاره به تأکید اسلام بر ارتزاق از روزی‌های حلال، اظهار کرد: اسلام به‌طور ویژه به مردان که عمدتا نان‌آوران خانه هستند توصیه می‌کند که مراقب باشند لقمه حرام بر سر سفره خانواده خود نبرند، چراکه اثر وضعی لقمه حرام قطعا خود را در خانواده و به ویژه در تربیت و عاقبت فرزندان‌ نشان خواهد داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تصریح کرد: همان‌طور که اشاره شد، لقمه بر دو قسم مادی و معنوی است، لقمه مادی غذایی برای جسم ما است و لقمه معنوی غذای روح انسان‌ها است، بنابراین همان‌گونه که قرآن تأکید کرده که انسان باید به لقمه‌های مادی زندگی‌اش توجه کند، به همان میزان باید به لقمه‌های معنوی خانواده و فرزندان خود نیز دقت کند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد غفلت‌هایی از توجه به لقمه‌های حرام معنوی در جامعه صورت گرفته است، عنوان کرد: اثر وضعی لقمه حرام معنوی در زندگی همچون اثر لقمه حرام مادی است و می‌تواند به همان میزان ویران‌گر باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی از لقمه‌های معنوی که انسان‌ها در طول زندگی‌شان با آن مواجه هستند، دانش است، یعنی اگر شخصی پای دانش حرام بنشیند که منبع آن علم انحرافی باشد در صف کسانی قرار می‌گیرد که از لقمه حرام ارتزاق می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی، خاطرنشان کرد: شهید مطهری را کسی شهید کرد که خود را مفسر قرآن می‌دانست، اما لقمه علمی این شخص حرام بود و همان باعث شد که به این کار ناپسند دست بزند، بنابراین می‌توان گفت تمام کسانی که به عقاید تروریستی گرایش پیدا می‌کنند از یک دانش حرام پیروی می‌کنند که منجر به یک بینش حرام و گرایش به حرام می‌شود و در نهایت آن دانش حرام خود را در قالب یک کنش حرام و تروریستی نشان می‌دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هنگامی که بحث از دانش حرام می‌شود، توجه به اینکه چه کسی معلم فرزند ما است و یا فرزند ما در چه مدرسه‌ای تحصیل می‌کند و چه کتاب‌هایی می‌خواند مهم می‌شود، بنابراین اگر ما می‌خواهیم فرزندان صالحی داشته باشیم، علاوه بر مراقبت از لقمه‌های مادی، باید مراقب لقمه‌های معنوی و دانشی فرزندان‌مان نیز باشیم.

وی با بیان اینکه علم و دانش منبع نور هستند، تأکید کرد: به هر میزانی که علم انسان بالاتر می‌رود، افراد باید دین دارتر شوند و اگر غیر از این باشد منبع دانش و علم آن شخص ایراد دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی برنامه تنویر را پهن کردن سفره قرآنی برای ارتزاق علمی و آسمانی از این سفره پر برکت الهی دانست و خاطرنشان کرد: قرآنی شدن مساوی است با نورانی شدن و انسان قرآنی خود نورانیت‌بخش خواهد بود، بنابراین تنها راه ایجاد امنیت فکری در جامعه پناه بردن به قرآن کریم است.

وی تأکید کرد: ما مسئولان و خادمان قرآن باید تلاش کنیم که سفره قرآنی را در جامعه‌مان گسترده‌تر کنیم تا خود، فرزندان و خانواده های‌مان از مصنویت قرآنی برخوردار شده و عاقبت به خیر شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha