پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
المپیک پاریس

حوزه/ آنچه این روزها به بهانه برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه اتفاق افتاد نمونه‌ای از رفتارها و اقدامات زشت جریان باطل و ضلالت بود تا باور جمع زیادی از باورمندان به خدا و انبیای الهی را به سخره گرفته و هجو نماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه, متن بیانیه محکومیت مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات درباره توهین به مقدسات مسیحیان در بازی‌های المپیک پاریس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَ مَلآئِکَتِهِ وَ کُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لاَنُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ

اهل ایمان و مومنان واقعی به تاسی از رسول خاتم، ایمان و اعتقاد جازم به همه انبیای الهی داشته و فرقی بین مقام نبوت و هدایت‌گری آنان قائل نیستند.

همه پیامبران بزرگ و اولوالعزم الهی، فرمانبردار خدای واحدی بوده‌اند که مسئولیت محوری آنان را هدایت انسان‌ها و کمال جامعه قرار داده و آنان چون بنده خدا بوده‌اند در راه امتثال امر الهی و تحقق هدف رسالت، تمام تلاش خود را بکار گرفته‌اند تا انسان ها در مسیر رستگاری و سعادت قرار گیرند.

به موازات مسیر هدایت و هدایت‌گری انبیای الهی، جریان ضلالت و گمراهی به سردمداری شیطان رجیم در صدد بوده است که مانع از تحقق اهداف والای رسالت شده و انسان را در جهل و گمراهی قرار دهد و هماره در طول تاریخ حیات بشر با ابزار و شیوه‌های مختلف تلاش کرده است که جریان حق را مغلوب سازد.

آنچه این روزها به بهانه برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه اتفاق افتاد نمونه‌ای از رفتارها و اقدامات زشت جریان باطل و ضلالت بود تا باور جمع زیادی از باورمندان به خدا و انبیای الهی را به سخره گرفته و هجو نماید.

گرچه خواست جریان باطل و شیطان‌صفتان همواره تضعیف و تردید در اراده مومنان بوده است اما بر اساس سنت الهی که وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ است، این اقدام، انسجام و هم‌صدایی موحدان، خداباوران و دینداران را همان‌گونه که انتظار می‌رفت در پی داشته است.

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه های علمیه، ضمن محکومیت شدید این اقدام نابخردانه و هتاکانه، با توجه به وظیفه و رسالت خودکه پاسخ به شبهات است همه ظرفیت‌های خود را جهت دفاع از حقانیت ادیان و انبیای الهی بکار خواهد گرفت و انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی کشور, مجامع فرهنگی, نهادهای دینی و بین المللی و کمیته جهانی المپیک و کشورهای مختلف جهان, همه اقدامات لازم را جهت جبران این رفتار انجام دهند.
امید واثق داریم که بر اساس سنت الهی و لطف حضرت باری‌تعالی و با تلاش همه آزادگان، به زودی همه جهانیان عزت و اعتلای روزافزون بانگ توحید و یکتاپرستی را در عالم شاهد خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha