پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
قاسمی فرزاد

حوزه / قاسمی فرزاد گفت: عشایر با کمترین توقع بیشترین فایده را برای کشور دارند و پرتلاش و خداجو بوده و در مسیر تأمین امنیت غذایی اهتمام دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان امروز در همایش تجلیل از دامداران عشایر استان همدان، اظهار داشت: عشایر با کمترین توقع بیشترین فایده را برای کشور دارند و پرتلاش و خداجو بوده و در مسیر تأمین امنیت غذایی اهتمام دارند.

وی افزود: عشایر استان همدان با جمعیت ۱۴ هزار نفری در ۱۰۰ هکتار زمین، ۲۰ درصد گوشت قرمز را تأمین می‌کنند.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس عشایر قهرمان با حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل با تقدیم شهدای بسیار، از کیان کشور دفاع کردند.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی خدماتی مانند اختصاص یک‌هزار و ۲۵۰ تن آرد یارانه‌ای، ۱۲ هزار تن نهاده‌های دامی، ۱۹۸ هزار لیتر سوخت و ۳۷ هزار مترمکعب آب شرب بهداشتی به عشایر استان همدان، ارائه شده است.

استاندار همدان، با بیان اینکه جلسات امور عشایر استان به صورت منظم برگزار و مشکلات بررسی و رفع مشکل می‌شود، گفت: مشکل اسکان عشایر در قرق بهار در دولت مردمی بررسی و رفع شد.

وی با اشاره به اینکه دو تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران در این عرصه منعقد شده است، اظهار کرد: مفاد این تفاهم نامه عبارتند از آبرسانی به ۱۶۰ روستا در مرحله اول که تقریباً تکمیل شده و در مرحله دوم ۲۰۰ روستا که با پیشرفت نزدیک به ۱۰ درصدی درحال اجراست.

قاسمی‌فرزاد، ابراز کرد: پروژه‌های راه روستایی، آبخیزداری، مسکن روستایی، مدرسه‌سازی برای محرومین و روستاها و اشتغال‌زایی توسط قرارگاه سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران به خوبی در استان همدان در حال پیگیری است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha