شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ |۲۷ محرم ۱۴۴۶ | Aug 3, 2024
اسماعیل هنیه

حوزه/ پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی در واکنش به شهادت شهید هنیه، ضمن محکوم ‌کردن این جنایت و ادای احترام به مقام والای این مجاهد شهید، بر حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ مناسب نسبت به این اقدام متجاوزانه علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی خود تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی در واکنش به شهادت شهید هنیه، ضمن محکوم ‌کردن این جنایت و ادای احترام به مقام والای این مجاهد شهید، بر حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ مناسب نسبت به این اقدام متجاوزانه علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی خود تأکید کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

ماشین ترور رژیم منحوس صهیونیستی بار دیگر دست به جنایتی هولناک زد و این بار جری ­تر از همیشه، در خاک جمهوری اسلامی ایران، مجاهد بزرگ آرمان فلسطین پیروز، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس را ناجوانمردانه به شهادت رساند.

ترور این شهید عزیز، به عنوان یکی از رهبران منتخب مردم فلسطین و یکی از طلایه داران مبارزه مشروع ملت فلسطین برای احقاق حق تعیین سرنوشت، شاهد دیگری بر ماهیت تروریستی و نشانه‌ای از خوی تجاوزگری و قانون‌شکنی سران رژیم غاصب صهیونیستی است.

بر همگان واضح است که ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه به دلیل ناکامی­های پی در پی رژیم صهیونیستی در برابر ایستادگی این جنبش مقاوم و نشان از استیصال و سردرگمی روز افزون این رژیم است. بی‌تردید شهادت مظلومانه این فرمانده برجسته مقاومت فلسطین که سراسر زندگی و جان و مال و خانواده خود را وقف مبارزه با جنایتکاران صهیونیستی و دفاع از آرمان آزادی فلسطین کرده بود، برای همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به‌ویژه مردم فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت، سخت و جانکاه است؛ اما خون پاک آن شهید، وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان را مستحکم‌تر و جنبش‌های آزادی‌خواهانه را در راه تحقق آرمان‌های مقدس جهان اسلام و نابودی استکبار و صهیونیسم مصمم‌تر از پیش خواهد کرد.

پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی ضمن محکوم ‌کردن این جنایت و ادای احترام به مقام والای این مجاهد شهید، شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه را به مقام معظم رهبری، ملت قهرمان فلسطین، امت اسلامی، رزمندگان جبهه مقاومت و همه آزادی خواهان جهان تسلیت گفته و با تأکید بر حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ مناسب نسبت به این اقدام متجاوزانه علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی خود، انتظار دارد که کشورها و سازمان‌های بین‌المللی در راستای حمایت از حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و مقاومت مشروع آنان در برابر اشغالگری، رژیم اسرائیل را به طور جدی و مؤثر مورد مؤاخذه قرار داده و تدابیر سیاسی، حقوقی و تنبیهی لازم را در قبال این رژیم یاغی اتخاد نمایند.

محمدحسین مختاری

رئیس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha