شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ |۲۷ محرم ۱۴۴۶ | Aug 3, 2024
کشتار شیعیان در پاراچنار

حوزه/  مجمع جهانی شیعه شناسی محاصره پاراچنار توسط گروه های تکفیری و کشتار جمعی مسلمانان شیعه در این منطقه را به شدت محکوم و نسبت به تبدیل پاراچنار به غزه دوم هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع جهانی شیعه شناسی در پی حوادث غم انگیز روزهای اخیر بیانیه ای در دفاع از شیعیان مظلوم پاراچنار و محکومیت وهابیت تکفیری و افراطی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا ۖ فَإِنْ بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَی الْأُخْرَیٰ فَقَاتِلُوا الَّتِی تَبْغِی حَتَّیٰ تَفِیءَ إِلَیٰ أَمْرِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ. و اگر دو طایفه از اهل ایمان با هم به قتال و دشمنی برخیزند البته شما مؤمنان بین آنها صلح برقرار دارید و اگر یک قوم بر دیگری ظلم کرد با آن طایفه ظالم قتال کنید تا به فرمان خدا باز آید، پس هر گاه به حکم حق برگشت میانشان به عدالت و انصاف، صلح و آشتی برقرار کنید؛ و همواره دادگری را پیشه سازید که خدا دادگران را دوست دارد.

درست در زمانی که دنیای اسلام جهت مقابله با یکه تازی صهیونیست های کودک کش در غزه و فلسطین نیاز به وحدت و یکپارچگی دارد به ناگاه اخبار ناگواری از پاراچنار در شمال پاکستان می رسد که از کشتار حدود چهل تن از مسلمانان شیعه این منطقه و زخمی شدن دهها نفر از آنان به دست جریانات تکفیری حکایت می کند.

این رویدادها نشان می دهد که تکفیر و صهیونیسم دو روی یک سکه اند که برای ایجاد نا امنی بین مسلمانان از طرف دشمنان اسلام طراحی شده اند .

مجمع جهانی شیعه شناسی محاصره پاراچنار توسط گروه های تکفیری و کشتار جمعی مسلمانان شیعه در این منطقه را به شدت محکوم می کند و نسبت به تبدیل پاراچنار به غزه دوم هشدار می دهد و ضمن همدردی با خانواده شهدا و آرزوی شفا و بهبودی برای مجروحان وقایع اخیر از دولت پاکستان می خواهد که با برخورد جدی و عبرت آموز نسبت به عوامل درگیری های فرقه ای در پاراچنار از سوء استفاده جریانات تکفیری که پیاده نظام صهیونیسم بین الملل هستند ممانعت به عمل آورد.

از خداوند مجد و عظمت اسلام و وحدت جوامع مسلمانان عالم و محو نابودی صهیونیسم و وهابیت تکفیری را خواهانیم .

قم .مجمع جهانی شیعه شناسی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ محرم الحرام ۱۴۴۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha