یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
کد خبر: 1174441
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
تاکید استاندار قم بر اهتمام و برنامه‌ریزی ادارات قم برای تسهیل سفر زائرین به عراق

حوزه/ استاندار قم گفت: همه دستگاه‌های دولتی قم مکلف هستند مشکلات و موانع موجود جهت تسهیل سفر زائرین به کشور عراق در ایام اربعین را بررسی و برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمد آقامیری در جلسه ستاد اربعین استان قم بیان کرد: پیاده‌روی اربعین صرفا یک پیاده‌روی و مراسم مذهبی ساده نبوده بلکه یک همایش بین‌المللی محسوب می‌شود که قدرت عاشقان اباعبدالله حسین(ع) را به رخ جهانیان می‌کشد.

وی افزود: امروز عشق امام حسین(ع) مردم را به یک زبان مشترک نزدیک می‌کند؛ در ایام پیاده روی اربعین می‌بینیم که مردم از گویش‌ها، نژادها، کشورها و... مختلف در کشور عراق حاضر شده و برای مظلومیت سیدسالار شهیدان عزاداری می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان قم در ادامه تصریح کرد: همه مدیران دستگاه‌های دولتی استان قم در ایام اربعین مکلف به این هستند نهایت تعامل و همکاری را با موکب‌داران ایرانی جهت حضور در کشور عراق داشته باشند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: زمان برای خدمت‌رسانی به مردم در ایام اربعین محدود است و انجام تکالیف خود را صرفا به زمان اداری محدود نکنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: جهت هماهنگی بیشتر درون دستگاهی، مدیران می‌توانند ستاد اربعین مختص به اداره خود را ایجاد کرده و موانع پیش رو را تسهیل کنند.

نماینده عالی دولت در استان قم با بیان اینکه دستگاه‌های مربوط به موضوع حمل و نقل امسال اهتمام جدی نسبت به این مسئله داشته باشند، عنوان کرد: اداره کل راه آهن و اداره کل راهداری موظف هستند برای رفع مشکلات موضوع حمل و نقل و احتمالات کمبود وسیله نقلیه هر اقدام و هماهنگی که لازم است در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: علاوه بر افزایش تعداد وسیله نقلیه باید به موضوع نرخ جابجایی مسافر هم توجه داشته باشید که مبادا راننده‌ و یا شرکتی نرخ اضافه‌ای از مسافر دریافت کند.

دکتر آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم شریف قم نسبت به اخذ گذرنامه جهت سفر به کشور عراق اقدامات خود را به روزهای آخر موکول نکنند گفت: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم بدون داشتن گذرنامه‌ حتی فکر سفر به کشور عراق را نداشته باشند و این موضوع در مرز هم به طور جدی در دستور کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha